Vandringsskor Kilimanjaro

Tjenare mina damer och herrar!

Jag skall i Februari nästa år ta mig ner till Tanzania för att bestiga Mt Kilimanjaro. Jag håller för tillfället på att spekulera kring passande skor, som behöver inhandlas snarast för att hinna bli ingångna. Eftersom jag gör resan som ett skolprojekt i välgörenhet där jag ska försöka få så stor del av resan sponsrad har jag först och främst tänkt mig att få ett par skor, eller i vart fall till ett reducerat pris. Någon som vet vart jag ska vända mig?

Du kan för övrigt läsa mer om mitt projekt här: www.projektkilimanjaro.blogg.se

Givetvis vill jag gärna ha lite goa tips på vad för skor som passar Kili bäst. Jag har spekulerat kring att ha ett par MBT (http://www.swissmasai.se/). Jag har hört mycket väl om dessa och dessutom kommer ju ursprungstekniken de använder sig av ifrån Masaierna i Tanzania vilket är coolt. Jag är dock lite osäker på hur balansen blir med ett par sådana skor, är de verkligen optimala för Kili?

Vad finns det andra för alternativ? Har aldrig ägt ett par vandrarskor tidigare så är nybörjare på det här!

Jag tackar för alla tips jag kan få.

MVH /

Henrik Hansen
Kilimanjarobestigare
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.