Vandringskompisar i/runt Göteborg

Jag hade tänkt gå Vildmarksleden någon helg framöver, men det är ju lite trist att gå själv och mina kompisar har så svårt att hitta någon lucka i sina kalendrar.. Därför tänkte jag att jag kollar här. Finns det nån/några som har lust att hänga på?
Jag hade tänkt mig nån helg nu i maj.
Är även sugen på att vandra någon längre led med övernattning, men eftersom jag är lite oerfaren på det området, hade det varit jättekul att komma i kontakt med likasinnade.
 
Låter som en god idé, passar bara schemat så följer jag gärna med.

Om du söker bland tidigare trådar så var det ett gäng från Gbg ute och vandrade förra helgen, tyvärr kunde jag inte följa med då.

/M
 
Ja, jag läste precis det... Typiskt att man missade det, hade kunnat då.

Annars skulle jag kunna helgen den 12:e-13:e maj, vilken som av dagarna. Eller lördag den 19:e.

Kul att få svar! Ni som redan har gått den, eller hade tänkt, men missade förra tillfället, ni kan ju hänga på nu istället!
 
12 Maj = Gbgvarvet (misstänker att jag inte kommer vara vandringssugen dagen efter ;) )

Jag skulle kunna imorgon, någon som vill göra mej sällskap Skatås - Kåsjön alt Jonsered?

/M
 
Aj då, tänkte inte på det... kanske lite stelt i benen den 13:e.

I morgon är kört för min del, tyvärr.

Nästa söndag, den 6:e, skulle jag kunna, däremot går det inte den 19:e som jag tänkte.

Vad sägs om den 6:e maj? Samling i Hindås på morgonen för avtåg mot Göteborg. Kanske kan tjäna som en bra uppvärmning inför varvet också.
 
Den 6:e maj följer jag gärna med! Själv kan jag inget om vandringslederna kring göteborg. Men till Hindås tar jag mej.

/ch
 
Gött, då är vi två, vilket innebär en ökning med 100%!
Vi får väl höras här när det börjar närma sig och bestämma exakt tid o plats.

Fler som vill följa med är mer än välkomna.
 
Hej!

Jag hänger gärna på 6:e maj om man får? Vildmarksleden var min träningsled förra året, men har aldrig gått den på en dag än - så det kan bli kul :)

Mvh
Michel
 
tandori; sa:
...
Vad sägs om den 6:e maj? Samling i Hindås på morgonen för avtåg mot Göteborg. Kanske kan tjäna som en bra uppvärmning inför varvet också.

6:e tror jag funkar för mej oxå men Vildmarksleden är 38km, ganska lång promenad på en dag (eller menar ni att vi ska springa den?)

/M
 
granbom; sa:
tandori; sa:
...
Vad sägs om den 6:e maj? Samling i Hindås på morgonen för avtåg mot Göteborg. Kanske kan tjäna som en bra uppvärmning inför varvet också.

6:e tror jag funkar för mej oxå men Vildmarksleden är 38km, ganska lång promenad på en dag (eller menar ni att vi ska springa den?)

/M

Bra reflektion! Oavsett om man är riktigt vältränad så kommer man nog vara rätt slut efteråt, kan nog ta 10-12 timmar med rast och annat pyssel så vi får starta tidigt. Å andra sidan, packar man mycket vatten (tror jag tar 3 liter eller mer om det blir riktigt varmt) och mycket kolhydratrikt käk (dextropur i vattenflaskan, vetekex, havreknäcke, välling, godis, m.m.) så kan det nog gå snabbt utan att man känner sig knäckt. Ett fullt första hjälpen kit med massa skoskavsplåster följer obligatoriskt också med.
 
Hej
Jag fick nys om denna vandring, men jag blev väldigt tveksam när jag hörde att det är 38 km. Är ganska grön och har gått 19 km på en dag som längst, fast då var det mycket upp- och nerför. Hur väl tränade är ni? Ja menar om man vågar hänga på utan att sinka laget.
 
Hhmmm, min tanke var först att gå den på två dagar i makligt tempo. Sen pratade jag med en kompis som har gått den och enligt honom går man den "lätt" på en 8-9 timmar. Och han är inte supervältränad, sitter på ett kontor, precis som jag=) Fast han promenerar mycket.

Jag har gått ungefär en tredjedel tillsammans med ungarna (8 och 11 år) och det tog ca tre timmar med en (rätt kort) fikapaus. Och dom klagade faktiskt inte, kors i taket, det var på hela taget en väldigt trevlig vandring, inte så jobbig alls. Och jag är inte heller någon thriatlet... Och nej, springa hade jag inte tänkt!

Nä, jag tycker vi kör. Blir det för jobbigt får vi väl ringa efter hjälp, det är ju inte direkt någon vildmark, namnet till trots. Men skoskavsgrejer är nog smart att ta med.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Par4647 Hitta vandringskompisar Vandringsleder 1
gwb Fårö runt för en nybörjare - Hur gå tillväga? Vandringsleder 2
Söderhultarn Omberg runt - Östgötaleden Vandringsleder 3
Docols Gränslandet runt - extended version Vandringsleder 4
bossebengtsson Grövelsjön: Långfjället runt Vandringsleder 12
starmac Tältplats runt Södertälje (Sörmlandsleden) Vandringsleder 11
bigbadwolfen Vandring 2nätter runt stockholm Vandringsleder 5
cykeltjejen Ivösjön runt Vandringsleder 1
Dejvan Barnvänliga dagsturer runt göteborg? Vandringsleder 4
camoscio Rängen runt och Östgötaleden Vandringsleder 5
peter93 vandring runt Stockholm (avlägsen vandring) Vandringsleder 2
KaptenKeps Gotland Runt Vandringsleder 4
Locustreign Öland runt, vilka skor/kängor? Vandringsleder 4
Vanish Vandring runt berg-miljö i slutet av maj? Vandringsleder 10
Marwil96 Billingen Runt kvalité? Vandringsleder 0
Dania Vandring med militären runt Uppland Vandringsleder 8
Kentmorgan Vandringssällskap runt Jönköping! Vandringsleder 2
MrCellophane Helgvandring runt Göteborg (med kollektivtrafik) Vandringsleder 9
Seasick Vandring runt Immeln Vandringsleder 10
utesälen 1,5-dagarsvandring runt Göteborg Vandringsleder 4
KarlRoland Vandring runt Sjön Raslången Vandringsleder 6
fuentes Bra ställen runt Kiruna? Vandringsleder 3
solsol Vandra runt Vättern i sommar. Vandringsleder 3
HannaD Vandringsled runt Gävle? Vandringsleder 4
fjllrv Året runt i Skåne! Vandringsleder 41
Yesaja Vandringsled för löpning runt Motala Vandringsleder 0
virror Bra skogar runt Göteborg? Vandringsleder 16
victor_dalarna Tips sökes på platser i eller runt Falun för tältande Vandringsleder 3
mts0n Högsta topparna/kuperad skog runt Gävletrakten (radie på ca 10 mil) Vandringsleder 2
shadowfire 3-4 dagar runt Helags/Gåsen Vandringsleder 12
Mathias PHS Dagstur runt Sollentuna? Vandringsleder 10
Metzger Såken runt. Vandringsleder 0
jesperk Vildmarken runt Närssjön - så blev det. Vandringsleder 3
jesperk Närsjön runt? Vandringsleder 4
Anders_sthlm Öland runt. Vandringsleder 3
kaskas Vättern runt Vandringsleder 2
Karpaterna.se Vandringsleder runt Brösarp Vandringsleder 5
b_luthman tälta runt uppsala Vandringsleder 2
glanne Ammarfjället runt? Vandringsleder 0
plax Sörmlandsleden runt. Vandringsleder 18
Läraren Dagsturer runt Karlstad? Vandringsleder 22
fredric_verklig.se Sköna vandringsleder runt Göteborg, rekommendationer?? Vandringsleder 15
Roneo dagsvandring runt stockholm Vandringsleder 3
andrevs Anten runt på 38 timmar Vandringsleder 2
magda136 Sylarna runt, startpunkt?! Vandringsleder 4
anneortegren Helgvandring runt Stockholm? Vandringsleder 9
Vindskydd Vindskydd för övernattning med grillplats i Göteborg med omnejd Vandringsleder 2
omni96 Stockholm -> Höör -> Göteborg -> Stockholm leder Vandringsleder 4
Diabild4ever 3 dagars tur mittemellan Göteborg och Stockholm Vandringsleder 3
gusfallca Dagsturer kring Göteborg Vandringsleder 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.