Vandringsdagbok: Nikkaluokta - Keb - Vakkotavare

avslutad210712

Gäst
Vet inte om jag har något fel i mina inställningar men jag får inte fram några foton i Mozilla men däremot fungerar det i Internet Explorer.
 
Jag har sett det också, när jag testade sidorna, men kan inte begripa vad det beror på. HTML-koden är den enklaste tänkbara. Jag skall gräva vidare lite och se om jag hittar någon lösning...
 
Fin sida och väl beskrivet! Lät jätteroligt att kunna gå i fjällen med hela familjen.. har ni varit ut på andra turer när barnen varit mindre?

Har en 3,5-årig son som börjar vara för tung för att bära på samtidigt som han fortfarande inte orkar gå några längre sträckor själv.
 
Fredrik Öhman; sa:
Fin sida och väl beskrivet! Lät jätteroligt att kunna gå i fjällen med hela familjen.. har ni varit ut på andra turer när barnen varit mindre?

Har en 3,5-årig son som börjar vara för tung för att bära på samtidigt som han fortfarande inte orkar gå några längre sträckor själv.

Tack!

Vi gick i Grövelsjön (upp till Hävlingen från Ryvang och tillbaka via Fosksjöarna) förra året, dvs när killarna var 12 och 9, men inget innan dess. Alla har dock blivit riktigt bitna av fjällvandring, så det blir säkert fler turer de närmaste åren. Fiske är ett annat stort intresse, och det går ju bra att kombinera, som bekant!
 
Fredrik Öhman; sa:
Fin sida och väl beskrivet! Lät jätteroligt att kunna gå i fjällen med hela familjen.. har ni varit ut på andra turer när barnen varit mindre?

Har en 3,5-årig son som börjar vara för tung för att bära på samtidigt som han fortfarande inte orkar gå några längre sträckor själv.

Instämmer verkligt inspirerande sidor och man blir sugen på att gå er tur då bilderna visar på vackra scenerier samtidigt som Kungsleden borde vara en lagom utmaning för en familj med barn i eran ålder. Varför gick ni söderut?

Vi har varit på baslägertur 1 vecka i Trollheimen i norska fjällen söder om Trondheim när yngsta dottern var 4,5 år. Gick inte längre än ett par km med henne men härlig semester.

I somras när barnen var 7 8 och 10 var vi en dryg vecka i Alperna och vandrade dagsturer. Väl varmt och lite segt att få alla och gå i samma takt men gav tydlig mersmak.

Thure
 
thureb; sa:
Fredrik Öhman; sa:
Fin sida och väl beskrivet! Lät jätteroligt att kunna gå i fjällen med hela familjen.. har ni varit ut på andra turer när barnen varit mindre?

Har en 3,5-årig son som börjar vara för tung för att bära på samtidigt som han fortfarande inte orkar gå några längre sträckor själv.

Instämmer verkligt inspirerande sidor och man blir sugen på att gå er tur då bilderna visar på vackra scenerier samtidigt som Kungsleden borde vara en lagom utmaning för en familj med barn i eran ålder. Varför gick ni söderut?

Vi har varit på baslägertur 1 vecka i Trollheimen i norska fjällen söder om Trondheim när yngsta dottern var 4,5 år. Gick inte längre än ett par km med henne men härlig semester.

I somras när barnen var 7 8 och 10 var vi en dryg vecka i Alperna och vandrade dagsturer. Väl varmt och lite segt att få alla och gå i samma takt men gav tydlig mersmak.

Thure

Hej Thure,
Kul att du gillade dagboken. Vi gick söderut eftersom vi ville sluta nere i Gällivare (via buss från Vakkotavare). Min fru har släktingar där. Vi sparade Abisko till en annan sommar. :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Smarrigchokladboll STF faciliteter off-season? Abisko - Nikkaluokta Fjällvandring 6
NiclasLG Dela taxi Kiruna flygplats - Nikkaloukta 26 jul 2023 Fjällvandring 3
haiwa Vattennivån Nikkaluokta mot Tjuonajokk leden Fjällvandring 2
Tompaa Alternativ rutt Kebnekaise-Nikkaluokta via Tarfala mot Cievrralahku Fjällvandring 4
Niklas70 Dela taxi Kiruna – Nikkaluokta 14 augusti Fjällvandring 2
Pirak Vista -Nikkaluokta via Cievrralahku Fjällvandring 4
robhero Dela taxi Kiruna till Nikkaluokta 20/4 Fjällvandring 1
Valde Abisko-nikkaluokta Fjällvandring 12
jojjebros Har gått Abisko-Nikkaluokta två ggr. Vart ska jag nu? [Råd och tips] Fjällvandring 21
sekar00 Lift sökes nikkaluokta-kiruna 28/7 Fjällvandring 1
Alaimo Favorit bergstoppar mellan Nikkaluokta och Alesjaure Fjällvandring 3
Tobbe C Försvunnen man Kebnekaise / Nikkaluokta Fjällvandring 16
erikiiofph7 Myggåtgärder på vandring Kungsleden Nikkaluokta - Vakkotavare Fjällvandring 19
Llama Frågor om alternativ rutt Abisko-Nikkaluokta via Nallo/Unna räita Fjällvandring 9
JPPswe Att fly folkmassorna - råd om vägval, Visttasvagge Fjällvandring 8
nickimark Resa Kiruna-Nikkaluokta 12/6 eller 13/6 Fjällvandring 1
robhero Dela taxi Kiruna till Nikkaluokta 21/4 samt retur 25/4? Fjällvandring 0
Wotan88 Abisko - Kebnekaise - nikkaluokta Fjällvandring 19
Joonaka Abisko-Nikkaluokta via trepassleden(?) Fjällvandring 5
Jollenisse Abisko-Nikkaluokta budget vandring Fjällvandring 15
emilobrink Resa Kiruna-Nikkaluokta Fjällvandring 12
Gullis kvikkjokk-nikkaluokta Fjällvandring 25
nicko_ Abisko-Ballinvagge-Aliseatnu-Mårma-Vistas-Tarfala-Cevrraláhku-Nikkaluokta Fjällvandring 26
marianneg Erfarenheter av etapp: Nikkaluokta - Vistas Fjällvandring 8
Vandrefalken1976 Abisko - Kebnekaisr/Nikkaluokta via Lapporten och Mårma i september? Fjällvandring 1
Thebigt Tips / väderläget Abisko - Nikkaluokta Fjällvandring 7
Stanca Nikkaluokta till Tarfalla Fjällvandring 16
Tobias.H Behöver rådgivning för Nikkaluokta - Kvikkjokk Fjällvandring 7
xoxoxo Nikkaluokta-Abisko <24 timmar Fjällvandring 38
sofiasahlen Katterjåkk–Nikkaluokta Fjällvandring 13
Niandertalaren Abisko - Nikkaluokta Fjällvandring 8
tiantian Pathless from Nikkaluokta to Kaitum, how difficult is it? Fjällvandring 6
tsarpjotyr Fjällvandring Nikkaluokta - Katterat Fjällvandring 3
björsi Nikkaluokta - Vakkotavare Fjällvandring 4
Hjelte Dela taxi Nikkaluokta till Kiruna 27/7 Fjällvandring 0
SugarGlider Food and train tickets for Kungsleden (Nikkaluokta-Abisko) hike Fjällvandring 10
Michael177 Transport Kiruna Airp - Nikkaluokta 15 Juni 2018 Fjällvandring 5
Jojosurf Nikkaluokta - Tarfala: torsdag - söndag - tips? Fjällvandring 8
KaptenKeps Kiruna - Nikkaluokta Fjällvandring 4
Martinnn Erbjuda guidad tur Nikkaluokta-kebnekaise Fjällvandring 3
andersww Delad taxi Kiruna Nikkaluokta 18/8 Fjällvandring 2
Jojosurf Dela Taxi Nikkaluokta - Kiruna flygplatsen 28 juli Fjällvandring 0
Noceur Vandring abisko till nikkaluokta med funderingar. Fjällvandring 12
monstrum Taxi Kiruna-Nikkaluokta 17/7 Fjällvandring 2
björsi Abisko -> Vistas -> Unna Räita -> Nikkaluokta Fjällvandring 15
hansjr Nikkaluokta i Juni Fjällvandring 0
undersidan Lämpliga skor för sträckan Nikkaluokta-Saltoluokta? Fjällvandring 3
sanoj89 Abisko till Nikkaluokta i juli Fjällvandring 2
haiwa Keb till Nikkaluokta på södra sidan om Laddjujavri Fjällvandring 1
spillevink vandring nikkaluokta- abisko i juni Fjällvandring 20

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...