Vandrings/friluftskompisar i Sthlms-trakten

Hej!

Jag söker efter kompisar att i första hand vandra med i Sthlm-området. Men sen är det naturligtvis även trevligt med andra filuftsaktiviteter med :).

Tjej eller kille spelar ingen roll, det viktiga är bara att du precis som jag längtar ut i naturen.

Jag har rätt god kondition och är inte rädd för utmaningar. Fast jag tycker minst lika bra om att sitta vid en stilla sjö och njuta av skogsljud som att leta adrenalinkickar...

Det vore trevligt om vi är i ungefär samma ålder (alltså 20-35 år i sinnet ;-)).

I övrigt är jag utåtriktad, glad och lättsam :)

Närmast framöver funderar jag på en helgvandring lör-sön vecka 21 eller 22. Intressant?

(Vi bör nog ses för en fika först så att vi vet att ingen av oss är ngn typ av internetgalning...)

I övrigt önskar jag alla som läser detta en fin dag!

//Elle
 
Stockholmare!

Hej bästa Elle belle! Här har du en pålitlig,trevlig vandringsvän som bor i

stockholm.Mitt hjärta älskar fjällvandring,men också naturen runt vår

huvudstad.Även om jag är en bra bit över 40,så har jag barnasinnet kvar och

sinnet,som du efterlyser mellan 25-35.Kontakta mig gärna på min E-post:

urbjoe@live.se

Bästa hälsningar U J
 
Hej!

Är ny på utsidan, med jag såg ditt meddelande och kände att det var läge att registrera sig. Du kan ha blivit min idol när jag läste inlägget, men att söka vandringskompisar på utsidan.se är ingen dum idé, så det kanske är så det går till.. =)

Ser att jag är lite sen att svara, men jag bor i Stockholm och vandrar gärna, eller hittar på något annat om du känner för det. Jag pluggar, så normalt på året kan jag styra över fritiden som jag vill, men just nu i mitten av sommaren lägger jag så mycket tid jag orkar och kan på att få ihop pengar, så det kanske kan vara svårt att få tid över att hitta på något, men å andra sidan - kanske inte, så hör gärna av dig om du vill till johansson.email@gmail.com

Kort om mig då.. Jag är 27 och har kanske 2 år kvar tills jag är färdig civilingenjör. Jag älskar fjällen och ska i år upp till Kvikkjokk vecka 32 för att flugfiska med brorsan och pappa, och möter sedan vecka 33 upp min kusin på samma ställe för att vandra norrut längs Kungsleden och utkanten av Sarek. Målet är att sticka upp till fjällen åtminstone någon gång per år, så vill du ha med dig någon dit så är jag alltid sugen om jag bara har tid (dvs inte jobbar, skolarbete kan man oftast skjuta på..) och har pengar för resan upp. Jag muckade som fjälljägare -05 och har sedan dess varit mer än lovligt sugen på att köra en vintervandring i fjällen med skidor någon gång, men det har än så länge inte blivit av... Men funderar du på det någon gång så är säg bara ordet så skaffar jag ett par turskidor, en varmare sovsäck och en flygbiljett. Annars har jag väl okej kondition lite beroende på vad man jämför med, men träningen har fått stiga åt sidan för jobb nu sista tiden, så den kunde gott varit bättre.

Vandring i Stockholmsområdet har jag faktiskt ärligt talat inte gjort speciellt mycket, utan det jag har sett hittills är mest området där jag bor, Farsta (Ågesta), Haninge och Nacka. Men jag är alltid pigg på att se nya ställen. Förutom vandring har jag en mountainbike som tyvärr bara har sett riktiga skogsstigar ett par gånger, men det testar jag gärna på mera, och dessutom har jag en dykutrustning som jag skaffade efter lumpen men sedan knappt har använt. Så en dyktur vore väldigt intressant det med, om du har lust. I framtiden hoppas jag på motorcykelkort kanske nästa sommar, och förhoppningsvis hängflyg-certifikat någon gång, det vore kul att testa i varje fall... Men som sagt, hör gärna av dig på mailen. Vore kul med en vandringskompis, jag har ingen sån specifik kompis ännu =)

/Anders
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.