Val Senales/Schnalstal - Süd Tirol

Är det någon som har läst eller hört något reportage från denna plats förutom allt om Ötzi - ismannen? Själv har jag åkt slalom & bräda här i 25 år men har aldrig läst om det. Sååå dåligt är det inte.

http://www.valsenales.com
 
att det inte är känt i sverige implicerar inte nödvändigtvis att omradet är daligt. alperna kryllar ju av "oupptäckta" bra skidorter. de som är kända i sverige är ju ungefär de som aka skidor skriver om, vilket utgör typ en promille av alla skidorter som faktiskt finns. jag har själv bott i alpregionen i 3 ar och akt till skidorter som ingen hört namnet pa i sverige, men jag är lika glad för det, för da räcker pudret längre at mig....och oftast blir liftkorten betydligt billigare pa lite mindre kända orter. men man kan ju första att aker man ner en vecka per ar eller skall säsonga sa aker man ju helst till de orter som är bjuder häftigast akning och inte till en obskyr dal nagonstans i sudtirol som ingen känner till.... eller hur?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.