Val av kedja?

Tjipp!

Mitt vårprojekt är att peta dit ett par Fulcrum Racing 3-hjul på min Sintesi Nyx. Jag har kommit så långt som att det är dags att fundera på vilken kedja jag ska ha. Jag är vilsen, kluven och pinsamt bortkommen...

På cykeln har jag Campa Veloce 9-delat, och även om jag tycker att jag trampat på rätt bra så ser kransar och kassett väldigt fräscha ut så jag kör en kedja till på samma uppsättning. Kedjan däremot ser ut som ett sumptroll pga det vaxbaserade smörjmedlet jag fick för mig att prova. Rengöring gjorde ingen större effekt, vaxet sitter som attan och jag tvekar inför att dela tandborste med min cykel. Bättre byta till fräsch kedja och köra med olja i fortsättningen.

Frågan är bara vilken kedja, och vilket låssystem jag bör välja? Har sett att det finns en uppsjö av fabrikat och modeller av snabblås som sägs vara kompatibla. Visst blir jag förmodligen ändå tvungen att pressa ut en nit eller två när jag justerar längden på kedjan? Har lite dålig statistik när det gäller tidigare kedjearbeten, kanske vore idé att låta min lokale vänlige cykellangare hjälpa mig med det jobbet...
/RJ
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...