Västra vätterleden.

Hej hej. Tänkte ge mig på västra vätterleden och försöka ta hela, fast baklänges då jag bor i jönköping.
Börjar i mullsjö och tänkte gå tills jag möter bergslagsleden. Hur många dagar det tag får väder och fötter avgöra, men jag räknar med runt åtta dagar om vädret är hyfsat.
Någon här som vandrat hela leden och har några tips? Det verkar finnas mycket sjöar och jag har vattenreningssystem så det bör inte vara något problem.
Jag gillar avstickare, så har någon ett fränt tips på någon ruin eller någon frän sten nånstans så säg gärna till.
 
Har gått vintertid från vägen Hjo-Tidaholm ned till Fagerhult, samt vandrat och cyklat i området mellan Fagerhult och Alvasjön. Har inga speciella tips, men det är ett fint och vandringsvänligt område du valt. Tänk bara på att det är tält- och eldförbud i stora delar (naturreservatet runt fiskesjöarna). Att bo i vindskydden går dock bra
PS. Falks grav med sin speciella historia är väl ett tips
 
Ok, tack för svar!
Det där med tältförbud kan ju vara lite knivigt, får se till att hitta platser utanför dessa områden. Har med mig gps och vandrar gärna utanför lederna. Kör för övrigt med gaskök så eldandet får bli vid eldstäder som vanligt. Ser fram emot en trevlig långtur nu när sommaren äntligen verkar vara på väg.
 
Hur gick det med vandringen på Västra vätterleden i somras? Jag har själv vandrat från Stenkällegården till Gate för några år sedan men skulle gärna vilja gå hela leden. Hur är leden mellan Mullsjö och Gate?
 
Hur är utsikten ner mot Vättern/Visingsö?

Den är ju väldigt fin om man närmar sig Jönköping motorvägen på sjöns östra sida.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...