Väst

Hej!

Jag heter Madelene och ska på enliten cykeltur genom Sverige i sommar och undrar om det är rekommenderat att införskaffa en vindtät väst elelr om man kan klara sig utan?

//Madelene
 
vindtätt

Det framgår inte av din fråga vad du väljer mellan. Om du redan har en vindtät jacka och funderar på att skaffa dig en väst också eller om du inte har något vindtätt alls och funderar på en vindtät väst.

Om det är så att du inte har något vindtätt alls skulle jag rekommendera att skaffa en vindtät jacka som andas i första hand, detta plagg är mycket mer mångsidigt (använder själv min vindtäta jacka året runt). Det finns vindjackor med avtagbara ärmar som kanske kan vara en kompromiss i så fall.
 
Väst!

Hej!

Tack för svaret! Jag har en vindtät jacka, men om det är dagar det blir för varmt att ha jackan så kanske man skulle behöva något som luftade och samtidigt skyddade för allt för svala vindar. Men det är kanske inte något som är av allra högsta proritet...

// Madelene
 
Proffs eller snik variant?

Du kan ju testa det gamla proffsknepet
att stoppa en tidning innanför tröjan.
(läste nyligen att det fortfarande
används, tror det var Scott Sunderland)

Kostar högst en tia! (eller be att få
gårdagens av någon bekant).

/mats
 
Köp lokaltidningen

Det var väl inte menat som en permanent
lösning direkt, mer ifall du inte anser
det vara värt pengarna (just nu) att köpa
en väst.

Fast det är ju klart att stannar du på
något ställe ett par dagar så varför inte
köpa lokalblaskan som turistguide och
nödlösning som vindskydd :)

/mats
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ChristianSvensson2 Erfarenhet av cykling i Väst och Centralafrika Långcykling 1
flindra Väst & hjälm! Långcykling 38

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.