Väskor fram . . .

Hej! Jag vet att det är som att svära i kyrkan, men jag ska ut på långcykling med en cykel som har dämpad framgaffel. Jag har skaffat Vaudes vattrntäta väskor runtom. Nu gäller det stativet till framväskorna. Har tittat på Tubus Swing, men är inte så förtjust i den eftersom den lägger vikten på dämparen.
Någon som har något annat tips för frontracks för en dämpad framgaffel?
Tacksam för hjälp.
 
Ofjädrad vikt

Det är nog Tubusen som är den rätta då vikten ligger på den del av gaffeln som s.a.s. sitter fast i cykeln. Om man har väskorna på den del som sitter fast i hjulet så ökar det den ofjädrade vikten vilket lär vara negativt på alla fjädrade fordon.
 
Ett tips!!!

Tjena.

Jag köpte en mycket bra lowrider på http://www.globetrotter.de och med den får du fästen i plast som passar på dämpare för 40 Euro. Nu har jag ersatt dem av metallbyglar av den typ som används till avgasrör och nu håller det hela fär en landmina. OBS, OBS, spänn aldrig för hårt om dämparen då den är mycket skör. Om du vill snåla finns det en lowrider på Biltema för 100 kr som är helt OK. Med tillbehör får du då en fullt fungerande lowrider för 200 kr. Faktum är att Biltemas väskor faktiskt är OK, en på jobbet har cyklat genom Sverige utan att packningen blev blöt.

Om du skickar din email till mig får du bilder hur jag har gjort, jag har skivbromsar och det var inga problem.

M V H Stefan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.