Vägras E14 mellan Duved och Storlien

Information från Vägverket:
http://snipurl.com/u4ij

tm_msg.gif
Läge: E 14 mellan Staa och Enafors, i båda riktningar.
Meddelande: Vägen avstängd
Beskrivning: E14 avstängd mellan Ånn och Enafors vid Timmerkojan. Vägen har spolats bort ca 30m. Omledningsvägar är väg 322 från Sta och väg 336 från Järpen. Bägge vägarna fungerar även för tung trafik, dvs fordon upp till 60 ton.
Starttid: 2006-07-30 19:03
Stopptid: 2006-08-07 00:00
-----

ÖP har också info:
http://www.op.se/parser.php?level1=2&level2=352&id=689250
http://www.op.se/parser.php?level1=2&level2=6&id=689370

Så ni som är på väg till Storulvån den närmsta veckan får väl hålla koll på uppdateringarna. Själv hade jag tänkt att åka upp med hunden, systern och systerns pojkvän i morgon kväll. Resten av släkten dyker upp till helgen, vi får se om det är lagat då.

Pappa ringde förut ikväll och frågade om jag hade hört vad som hade hänt igen. Förra gången (2004) jag passerade fjällen sommartid rasade nämligen en vägbro vid Abisko precis 1-2 dagar innan vi skulle passera. Vi rastade för natten precis innan bron och nästa dag hade de ordnat så det åtminstone gick att passera. Vi blev mycket imponerade av hur snabbt de jobbade den gången men det verkar ju "lite" värre nu av bilderna från ÖP att döma.

Nån som har koll på hur lång omvägen blir till Storulvån om man följer omdirigeringen? Finns det någon annan väg att åka öht?

(Jo, jag inser att det kanske inte direkt passar i fjällvandringsforumet det här, men det verkar på de senaste veckornas postningar som att det är rätt många som är på väg mot Storulvån och därikring just nu, därför fick det bli fjällvandringsforumet.)

Edit: tillägg, omformuleringar och stavning.. :)
[Ändrat av zanoii 2006-07-31 kl 01:37]
 
Senaste nytt från SJ

Jag har biljett till nattåget från Göteborg till Enafors ikväll. Ringde SJ nu och enligt dem ska tåget gå till Duved, därifrån buss till Ånn och sedan bandvagn (!!!???) till Enafors. Låter ju som om det kommer att ta en god stund extra - nån som har en aning om hur långt det kan bli???

Tror att jag helt enkelt ska göra om min planering - hade tänkt att gå 20 km imorgon från Storulvån till Gåsen..... Jag hoppar nog av i Undersåker istället och börjar gå från Vålådalen.
 
Sträckan Ånn- Enafors ser ju ut att vara dryga milen. Sen är ju frågan om antalet bandvagnar stämmer överens med antalet passagerare, eller om man får vänta medan den går fram och tillbaka.


Vålådalen kan nog vara ett alternativ.

Christian.
 
Vad jag hört är det tre bandvagnar som kör, varje bandvagn tar 15 personer. Det tar ungefär 1,5h att köra tur och retur så hamnar man långt bak i kön kan det ta sin lilla tid. Väljer man att ta bilen går det att köra runt via Norge, kan inte den exakta färdvägen i huvudet men närmsta väg till Storulvån skulle ta cirka 3-4 timmar extra.
 
Att köra via Norge är väl ända ner till kusten?

Dvs först via skalstugan sen till norska kusten, lite söderut och nästa dal tillbaka via via Storlien. vacker väg i och för sig. Nästan 20 mil extra skulle jag tro.

Christian
 
Jag åkte hem igår från Enafors (storulvån) till Skövde och det blev bandvagn från strax utanför enafors station till Ånns station där tåget stod och väntade. Preliminär avgång var satt till kl.23 istället för 18.50 men tåget kom ändå iväg vid 20-tiden. Bandvagnen mellan Enafors och Ånn tog ca 45 min.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mikael.johansson Platån mellan Jågåsjgaskajiegna och Oarjep Oalgásjjiegna Fjällvandring 15
S.Hellman Genväg mellan Storulvån och Gåsen Fjällvandring 11
oskarlin Skillnaden mellan länsstyrelserna i Jämtland och Västerbotten när det kommer till fjällstugor Fjällvandring 4
Sillamackan Tältplats mellan Storulvån och Blåhammaren Fjällvandring 7
Jeremiah Johnson Mellan Bulkas och Tjåggnåristjåhkkå Fjällvandring 2
Lindamariaerika Förlänga tur mellan enafors och ramundberget. Gå via gåsen eller annat? Fjällvandring 7
Alaimo Favorit bergstoppar mellan Nikkaluokta och Alesjaure Fjällvandring 3
labbman Enklaste vägen mellan Saltoluokta och Aktse via Rapadalen Fjällvandring 2
PZON_390 TAXI mellan Funäsdalen och Ramundberget Fjällvandring 5
Coachmike Mysig tältplats mellan Sthlm och Åre Fjällvandring 0
Tobias.H Nyligen hemkomna vandrare mellan Kvikkjokk och Hemavan - hur trafikerat var det? Fjällvandring 3
Davha Buss mellan Hemavan och Ammarnäs Fjällvandring 4
Anders53 Färdväg mellan Kvikkjokk och Saltoloukta? Fjällvandring 5
hedtjarn Genväg mellan Hoiganvággi och Kårsavagge Fjällvandring 12
skogsfia Leden mellan Orusjohka och Kaisepakte Fjällvandring 7
t_andersen Vad mellan Tarraluoppal och Njoatsosvagge? Fjällvandring 5
camlun Dalen mellan Singi och Kebnekaise fjällstation Fjällvandring 42
Norris Hur går Nordkalottleden mellan Hukejaure och Gautelis? Fjällvandring 6
fowwe Bästa vägval mellan Darreluoppalstugorna och Silbbatjåhkkå? Fjällvandring 5
Boxern Vandra fågelvägen mellan Unna Allakas och Tjäktja ? Fjällvandring 6
Ickx Gå mellan Suorva och Saltoluokta - vada? Fjällvandring 7
sofiasahlen Stugor mellan Katterjokk – Abisko? Fjällvandring 5
Ralphandersson 3-4 dagars vandring med barn, mellan boenden, Jämtland/Norge/Dalarna Fjällvandring 4
Jojosurf Snö läget mellan Nikk - Tarfala? Fjällvandring 2
birru Vadbar jåkk mellan Teusajaure och Satihaure? Fjällvandring 3
Drybags Tips på vandring mellan Stockholm och Nordkapp Fjällvandring 0
Tanglan Ravin mellan Singibakti och Vierranvarri Fjällvandring 3
John_T [Film] Vandring mitt mellan lederna i Helags Fjällvandring 3
John_T Går det att vandra mellan Predikstolen och Helagsfjället? Fjällvandring 3
Bikehikehanna Samåkning eller hur man tar sig mellan Duved och Storulvån? Fjällvandring 6
Mattias33 "Högplatå" mellan Vistas och Leavasvaggi? Fjällvandring 15
Caminista Vad mellan Vålåstugorna och Helags? Fjällvandring 7
disgruntled Hur ser det ut mellan Abisko - Nikkaluokta nu? Fjällvandring 0
såg Gå mellan Låkkajåkka- Abisko via Kåsevagge Fjällvandring 3
kristinlarsson Snedda mellan Låkta/Kårsavagge och Unna Allakas Fjällvandring 1
pixbopelle Svårt vad mellan Rádujárvi och Miesákjávri nära Alesjaurestugorna? Fjällvandring 7
Slagathoria F d anläggarvägen mellan Katterat och Hunddalen Fjällvandring 8
Evajar Hur är vaden mellan Staloluokta och Saltoluokta? Fjällvandring 8
varg1 Tälta mellan Keb sydtop och Singi Fjällvandring 11
undvall Fjällen mellan Jäkkvik/Vuoggatjålme och Ammarnäs Fjällvandring 3
gunnargren Tältplatser mellan Ammarnäs - Hemavan Fjällvandring 9
Härjedalingen Finaste vägen mellan Staloluokta och Kvikkjokk? Fjällvandring 7
virre-valle Gena mellan lederna i Jämtland? Fjällvandring 3
lokatten Vandring mellan Saltoloukta-Kvikkjokk Fjällvandring 1
smux Tips på vägval mellan Skárja och Kvikkjokk Fjällvandring 15
gerritholl Var ligger Måskåsj-gammen (någonstans mellan Vájsáluokta och Fjällvandring 0
gunnargren Tältplatser mellan Vakkatovare-Nikkaluokta Fjällvandring 10
albinh Området mellan Umasjö och Viterskalet? Fjällvandring 4
TobbeLindahl Blött mellan Nikka & Abisko? Fjällvandring 19
Lisa A Tältplats mellan Storulvån och Gåsen Fjällvandring 5

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...