Vad göra i Jörn?

Jag kommer att bli sittande drygt 3 timmar i Jörn. En söndag! Finns det något att se eller göra där?

HåkanF
 
Du får titta på det gamla stationshotellet där invid stationen.. Nu ska det renoveras och bli nått.
Självaste Lenin lär ha bott där. Gå till Konsum i Jörn och köp dig nått att äta för man är alltid hungrig. Det var förut nått slags litet hembyggdstillhåll i undervåningen i stationen, Jag tror det är stängt nu..
Sov på gräsmattan utanför. Det gör jag alltid när jag är där.. Annars pratar jag med lokalbefolkningen, dom vill alltid lägga sig i vad okända gör..
Kanske har dom Thailändska bärplockorskorna anlänt..
 
Du kan hälsa på någon av alla mina morbröder?

Hm. 3 timmar, en söndag? Jag fattar ditt dilemma. För kort tid att riktigt hinna någonstans, för lång tid att bara sitta still och vänta. Vet allvarligt talat knappt om det finns något mer än Konsum som har öppet längre, men det var ju säkert inte shopping eller restaurang du funderade på. Och det finns ju inga utställningar, museum eller liknande heller. Nix, jag kommer inte på något mer än att promenixa runt i samhället, det är nog för långt i avstånd/för kort tid att ta sig ut i naturen.

Alternativt kan du ju köpa hela stationshuset:
http://www.objektvision.se/desc.aspx?guid=80060258

Innan kan du ju läsa på lite om ett spännande projekt i närheten, här är en kille med visioner för bygden:
http://www.stoorn.se/index.html

Varning för norrländsk humor/bonus-tips, hihi:
Blir det extremt tråkigt kan du reality-testa om en av mina favvo-vitsar kan pigga upp, kanske passar om du vandrar så långt du hinner på 1,5 timme och sedan fråga (hrm, om du hittar nån att fråga...):
- Går den här vägen till Jörn?
(Det svar du önskar att få är: )
- Jo, he gör'n.
 
Senast ändrad:
Konsum? Jag är räddad!
Och... man kanske skulle lägga ett bud...?
Och vilken kreativitet i bygden! Imponerande!

HåkanF
 
Tjena Majjen! Rekommenderar att titta på animeringarna av projektet under "Vision" på hemsidan om Stoorn, så får du höra en entreprenör med med ruggigt skön dialekt!
(Ja, jag har köpt en aktiepost i projektet ...)
Jag gjorde så. Underbart! Samlade familjen runt datorn, log :) och diskuterade aktieköp.

HåkanF
 
Om du int kom mitti älgjaktn å väre ä finnt så kan du stann dell vi vicken altan som hälscht så bli du bjudn på kaffe å bulla eller kanski mjukkaku om dem ha nyjbaka.
 
Ta kontakt med Jörnkängan, kanske de kan kränga ett par kängor till dig, fast det är helgdag?

Jörnkängan AB
Badstugatan 2
93055 Jörn
Sweden
Phone : ‎+46 916 101 21
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
hobbit Jörn-kängor Fjällvandring 1
MTB Jörn kängor Fjällvandring 1
thja82 Jörn kängor?? Fjällvandring 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.