vad använder ni mest när ni är ute ?

Jag undrar vad andra har för vanor på fritiden, så vad använder ni mest när ni är ute, förutom kniven eller vad ni nu använder mest ?
För mig är det nog min klocka :) det är ju alltid bra att veta hur lång tid man har på sig att slå upp läger etc. innan det blir mörkt.
 
Bortsett från div kroppsdelar och dito funktioner som redan har berörts ovan så är det nog ngt på ryggen, om inte annat för att ha flaskan med vatten någonstans...

...tid till skymning kan ofta och lätt höftas med fingermetoden...
//J
 
För min del är det nog vattenflaskan. Om man inte räknar skorna och ryggsäcken:)

Karta används inte riktigt lika flitigt, den är bara framme om jag går i okända marker. Klockan... ja, det händer väl att man kollar lite på den men främst på eftermiddan för att inte riskera att överraskas av mörkret. Äter gör jag när jag blir hungrig, inte när klockan tycker att jag ska äta.
 
jag brukar nästan oftast vandra med ändamålet att fiska och då även göra upp eld. då blir det oftast kniven som kommer på tal i samband med fiskelinor som skall kapas, fisk som skall rensas, sly som skall skäras till och grillpinnar som skall tillverkas.

i mitt fall så nyttjar jag kniven och vattenflaskan mest skulle jag tro!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.