Utsidan TV

Utsidan.TV - skoj som attans!

Skoj att det kommer nya grejer trots dystra(?) tider för sajter som denna. Hur bussigt är det däremot att lägga ut sånt här i tentatider??? Man fastnar ju och kollar på massa sköna filmer i stället för att plugga, men va fanken, det finns ju omtentor! ;)

Bra jobbat allt folk på utsidan.se!

/ Nicke
 
Kul!

Väldigt kul att gå in på Utsidan idag och se att det händer saker, trots att ni inte har betalt för att jobba med det hela. Är mycket nyfiken på filmerna och ska kolla in några så snart jag laddat ner en Mediaplayer som funkar...
Vem är det som producerat filmerna?

/Tjo
H
 

clindh

Forumvärd
Fn är det ROCsport-gänget som bidragit med filmerna vi har nu, men alla ni medlemmar är välkomna att bidra om ni har något bra filmmaterial.

En del av filmerna är del av en serie som togs fram åt Volvo, så jo det förekommer nog viss produktplacering ;)
 
TV i skogen!

Kul att detta funkar med web-TV.

Synd bara att inte "fotograferna" kan låta bli zoomknappen och har så svårt att hålla horisonten rak.
Men visst är det kul!
Jag ska genast koka ihop nån film som passar här!
 
clindh; sa:
Fn är det ROCsport-gänget som bidragit med filmerna vi har nu, men alla ni medlemmar är välkomna att bidra om ni har något bra filmmaterial.

Tänk bara på det där med bakgrundsmusik och STIM.. Det kan bli ett jävla liv om folk skickar in sina egna filmer med musik som dom inte har rätten att använda.. Detta problem har gjort att http://www.dykarna.nu fått stänga sin media sida.
 
En annan variant är att man från utsidan.se berättar att man måste ha sin STIM-rapport i ordning och bifogar kopia innan de lägger ut några filmer.
Detta är alvarliga saker.
Se hur de gick för Håkan Hellström som anses ha "lånat" av A.Webber. Stämning på gång...
 

clindh

Forumvärd
Helt rätt påpekat - vi kommer inte publicera något material med STIM-skyddad musik eller material som vi inte har godkännande på från upphovsrättsägaren/-na.

Så här har även ni aspirerande artister därute en möjlighet att bli hörda. Det här forumet får väl agera som pool för bildproducenter som söker ljud och vice versa.

Under veckan som kommer skall vi skriva ihop något om hur ni kan bidraga, vilka format som gäller etc.
 
fler filmer

Är det någon mer än jag som har kollat in filmerna som rocsport gänget har gjort på deras hemsida. där det före kommer mycket alpina spoter som snowboard från extremeÅre,multisport från spanien tror jag,kajakpaddling på snö (du läste rätt det är på snö)
mm..
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.