Unna + ljus av nå slag..? Allmänna tips!

Någon som har ett Unna som använder någon form av ljus (levande) i det?
Gravlykta, candle lantern etc?

Eller är det så litet att man med stor risk kommer elda upp allt rätt kvickt?


Även om någon har nå allmänt tips som gäller Unna då jag är ny lycklig ägare till ett tält. =)
 
Hej!

Jag förstår inte riktigt varför man inte skulle kunna ha någon ljuskälla i just (ljust? ;-) Unna. Har själv ett Unna och avser köra med en nyinskaffad Primus MicroLantern. Huvudsaken är väl att man vädrar ordentligt? Har inga tips för övrigt. Unna är ett mycket trevligt litet tält. Det enda jag haft lite krångel med är att få upp den yttre dragkedjan. Det kärvar lätt när den hakar i vad det nu kallas som sitter precis innanför.
 
Perfekt!

Berätta gärna hur det funkade med micronlantern, har kollat på en sån. Kanske kan vara något att sukta efter.

Jag menade inte specifikt i ett unna tält =)
Utan mer generellt sånna små rackare.....
 
Jag har en Markill ljuslykta från http://www.northstar.se och det fungerar alldeles utmärkt!
Jag bara fäste ett snöre tvärs över innertältets tak (avsett för torklina) och hängde upp lyktan där. Den är liten och kan packas ihop till litet format.
Det som är bra är att den kommer en bra bit från tälttaket så man behöver inte vara orolig för att den ska leda upp tältet. Den släpper ut väldigt lite så stark värme från toppen.

Sen är det väl bara se till att alla ventialationsluckor är öppna i tältet, som alltid annars.
 
Har alltid varit förtjust i ljuslykta av något slag. Dock skall man akta sig för värmeljus av diesel, som
t ex IKEAS, de skvalpar lätt över och varm flytande disel är en styggelse av många orsaker. Det skall vara 100% sterinljus.
Själv hänger jag min ljuslykta i torklinan närmast huvudändan. Tält läcker en massa luft det är inga problem med syre eller att det blir för varmt, fast min hänger i en bit mjuk mässingtråd. Förutom ljus och trevnad så bidrar den säkert en smula med att torka upp inne i tältet även om 27W inte är mycket jämfört med mina egna 80-100W. Rekommenderas gärna.
//J
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Snödrivan Unna Hilleberg + tarp Bo och sova 5
Elvah Hur är Hilleberg Unna med logga i läder? Bo och sova 9
Still Alive Problem med Hilleberg Unna Bo och sova 4
avslutmedlemskap0904 Unna med tre tältstänger Bo och sova 4
mkruse Unna vs Nallo Bo och sova 9
fritzov alternativ till Hilleberg Unna/Soulo Bo och sova 2
såg Vi som använder HB Unna för och nackdelar Bo och sova 55
username2 Unna eller Soulo Bo och sova 25
ensamresande Alternativ till Hilleberg Unna? Bo och sova 9
såg valet står mellan Hilleberg Akto vs Hilleberg Unna Bo och sova 13
UffeB Alternativ till Hilleberg Unna? Bo och sova 0
Staffan Andersson Nya innertält till Akto & Unna Bo och sova 5
andy69 Ventilation på HB Unna..? Bo och sova 2
Sarvi HB Unna + innertält i myggnät? Bo och sova 2
mekelund Akto vs. Unna Bo och sova 17
franzjosef Hilleberg Unna - långt nok for långa folk Bo och sova 7
Knut2 Hilleberg Unna vs Mountain Hardwear Skyledge Bo och sova 1
azog Akto, Unna eller Nallo? Bo och sova 33
jjjjy66 Unna mig ett Hilleberg? Bo och sova 14
Se hit alla UNNA-ägare.. Bo och sova 2
Ringnes Unna Bo och sova 2
mothesta Akto vs Unna Bo och sova 2
pepcidin Enmanstält - Unna eller Akto? Bo och sova 6
Nya Unna!!! Bo och sova 1
Unna eller Akto? Bo och sova 1
Kimkim Ljus i lägret? Bo och sova 17
kristofer_wallmark Levande ljus VS. ventilation/syremängd i tält? Bo och sova 26
Staffan Andersson Varde ljus!! Bo och sova 31
Email ljus Bo och sova 2
mmmmm Ljus i tältet ? Bo och sova 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.