Ullskjorta

Var hittar jag en bra snygg ullskjorta, helst röd-svart rutig?

Kollat på FR modeller, men den var inte riktigt i min smak. Bemidji och filson har snygga men orkar nog inte med mecket att beställa från staterna, samma sak med swanndri.
 
Hittade en i blandad ull och akryl, och färgen, stuket var inte vad jag tänkte mig, men tack för tipset. Den var ju relativt billig, så det kan tänkas att det blir en sån än då.

Edit, såg just att den var fodrad.. Synd!
 
Har inte kollat på ett tag

men jag har köpt både i Sverige och från USA tidigare.

Hustrun har köpt i alperna.

I Sverige har jag köpt från Engelsons postorder i Falkenberg märket Pinewood rea 100 kr per skjorta samt ett Nya Zeeländskt eller Australiskt märke på Sportkompaniet kungsgatan invid Vasagatan i Stockholm.

Kolla i jaktbutiker.

Från USA har jag köpt en lite tunnare skjorta som hette Yukon och såldes via REI.

Min snyggaste ullskjorta gjordes av åremärket Peak Performance.

Den finns på den här bilden
http://www.sssk.se/medlem/databas/bild/bild-v.asp?ID=16276&_large=1
pic_16276.jpg



Jag har senaste åren i stället använt Merinoullundertröjor med polokrage och blixtlås från Engelssons (mycket prisvärda) eller Lundhags (dammodellen har roligare färger) och något mer trendigt utländskt märke jag inte kommer ihåg namnet på men som finns på den här bilden.


http://www.sssk.se/medlem/databas/bild/bild-v.asp?ID=22299
pic_22299.jpg


Thure
 
Eftersom jag nu hunnit långtidstesta min ullskjorta jag köpte för ett tag sen tänkte jag att det kunde vara bra med en uppdatering. Jag tog det stora steget och köpte en kraftig jackskjorta från bemidji woolen mills. Eller, jag tänkte köpa den från frost river, men de konkade, så jag fick gå direkt till tillverkaren. La in en recension nu, använde den senast på en tur från igår till idag, -4 och snöigt värre. Man kan väl säga att jag inte har haft ett plagg jag varit så nöjd med tidigare. Spana in recensionen som bör dyka upp om nån dag eller så, om ni letar efter ett riktigt bra ytterplagg som också går att använda som mellanlager.
 
Ullskjortor

Har sökt efter ullskjortor i 08-s affärer för sport och fritid under något år. När jag har frågat så har personalen sett mycket oförstående ut. Men "Gro" m fl inlägg visar att jag ska fortsätta att fråga. Någon gång har jag kanske tur och får tag på ullskjortor (unisex).
 
Har sökt efter ullskjortor i 08-s affärer för sport och fritid under något år. När jag har frågat så har personalen sett mycket oförstående ut. Men "Gro" m fl inlägg visar att jag ska fortsätta att fråga. Någon gång har jag kanske tur och får tag på ullskjortor (unisex).

Kolla bemidji och filson, de har kvinnomodeller. Tror swanndri har det med, ecowool är billiga då de har gratis frakt på allt (inkl. swanndri).
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.