Tycker att utsidans medlemmar är snåla

att dela med sej av sin erfarenhet på låglandslederna.

Det är torka i recensionsbanken när det gäller lederna i södra sverige. Skärpning!

/g
 
vandring

Jag har en känsla av att det är fjällen som är aktuellt här...
Men visst är det många som vandrar i södra Sverige!
Och hur gammal är forum Vandringsleder?

Jag har vandrat i Glaskogen, Bergslagsleden och Sörmlandsleden. Och Kungsleden en vecka...
 
Jag tror att det är vanligare att man vandrar dagsturer på låglandlederna, då bryr man sig inte om att skriva recensioner. De som ställer konkreta frågor om låglandsleder brukar väl dock oftast få svar.
 
Re: vandring

ollefisk; sa:
Jag har en känsla av att det är fjällen som är aktuellt här...
Men visst är det många som vandrar i södra Sverige!
Och hur gammal är forum Vandringsleder?

Jag är ganska övertygad av att det är fler som är ute vandrar på våra låglandsleder totalt, än som vandrar i fjällen. Så det borde finnas många som skulle kunna dela med sig sin erfarenhet i form av en recension. Det har vi alla glädje av. Hur gammalt vandringsledforumet är har ju ingen större betydelse, men det har ju hängt med en tid i alla fall.

/g
 
KLAGER; sa:
Jag tror att det är vanligare att man vandrar dagsturer på låglandlederna, då bryr man sig inte om att skriva recensioner. De som ställer konkreta frågor om låglandsleder brukar väl dock oftast få svar.

Det har du säkert rätt i. Men många gånger jag själv har varit ute så träffar jag folk som vandrat mer än ett par dagar. Med det går väl bra att recensera ett par dagsetapper också.

/g
 
strand; sa:
att dela med sej av sin erfarenhet på låglandslederna.
Det är torka i recensionsbanken när det gäller lederna i södra sverige. Skärpning!
Skall jag som fjällproffs - som inte ens vandrar leder däruppe om de inte råkar gå i samma riktning som jag är på väg - sjunka så lågt att jag skulle vandra låglandsleder ? ? ? ? Hela min IMAGE skulle raseras.
Fast med ett dåligt knä, taskig fysik och såinihelvete långt till fjällen borde man kanske camoflera sig och ge sig ut på närmaste låglandsled.
Har sett någon bok om dessa på BOKIA, minnas inte vem som skrivit den.
Men går jag en låglandsled SÅ LÄR DET VÄL HÖRAS!
//Roland
 
strand; sa:
att dela med sej av sin erfarenhet på låglandslederna.

Det är torka i recensionsbanken när det gäller lederna i södra sverige. Skärpning!

/g


Så sant som det är sagt!Finns mycket att upptäcka på låglandslederena .(Från en skånsk vapendragare till en annan)

Nicklas.
 
strand; sa:
att dela med sej av sin erfarenhet på låglandslederna.

Det är torka i recensionsbanken när det gäller lederna i södra sverige. Skärpning!

/g

Jag har nyligen recenserat 3 leder, och mer kommer...
Tydligen är det bara "turistfällorna" i vissa fjällområden som gäller.
Självklart underskattas låglandslederna och ett forum för skogsturer finns inte!

Lovar att gör mitt bästa!

MVH Hasse
 
walk_alone; sa:
strand; sa:
att dela med sej av sin erfarenhet på låglandslederna.
Det är torka i recensionsbanken när det gäller lederna i södra sverige. Skärpning!
Skall jag som fjällproffs - som inte ens vandrar leder däruppe om de inte råkar gå i samma riktning som jag är på väg - sjunka så lågt att jag skulle vandra låglandsleder ? ? ? ? Hela min IMAGE skulle raseras.
Fast med ett dåligt knä, taskig fysik och såinihelvete långt till fjällen borde man kanske camoflera sig och ge sig ut på närmaste låglandsled.
Har sett någon bok om dessa på BOKIA, minnas inte vem som skrivit den.
Men går jag en låglandsled SÅ LÄR DET VÄL HÖRAS!
//Roland

Vad är det här???

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=27366

Din IMAGE???

Ha så kul i Skåne!

/Stellan
 
Illa

Hmm, det kanske är lite snålt tilltaget.
Jag har traskat omkring på det mesta av skåneleden och borde dela med mig.

Lovar att skärpa mig och skriva ett par goa recensioner av denna :)
 
Boktips

Det finns en bok som heter "Vandra i sverige" som tar upp de flesta vandringsleder från norr till söder. Kan vara något om man vill ge sig ut på låglandsleder.

Man behöver inte alltid följa en led, skogen är full av små vägar och stigar. Skaffa Gröna Kartan och en kompass och ge er ut i närskogen, man upllever ofta mer och hittar en massa fina platser och slipper nergångna och nerskräpade vindskydd.
 
Re: Boktips

sajberjohan; sa:
Det finns en bok som heter "Vandra i sverige" som tar upp de flesta vandringsleder från norr till söder. Kan vara något om man vill ge sig ut på låglandsleder.

Man behöver inte alltid följa en led, skogen är full av små vägar och stigar. Skaffa Gröna Kartan och en kompass och ge er ut i närskogen, man upllever ofta mer och hittar en massa fina platser och slipper nergångna och nerskräpade vindskydd.

Visst har man läst den. Det är ändå roligt att få höra andra än författare och proffs.
Sedan tar "Vandra i Sverige" bara upp längre vandringsleder med något undantag.
Broleden, Nyskogaleden, Gräskrickanleden och Mattilaleden i Dalarna/Värmland finns inte med. Fullt förståeligt dock, boken hade nog blivit för tjock.
Sedan finns det många som inte vågar ta steget från vandringslederna eller behöver bara "växa" till sig för att kunna gå fritt.
Då kan det vara tryggt att med en svullen informationsbank i form av ledrecensioner kunna planera och jämföra med egen uppfattning/tycke.
Började själv "fegt" i Tiveden med någon dag utanför Bergslagsleden.

MVH Hasse
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rJohansson Gästrikeleden - hur jag tycker. Vandringsleder 17

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.