Tvättbjörn i Sverige?

Hej.

Jag har läst och hört om att Tvättbjörnar har fångats och skjutits här i Sverige. Jag har trott om att det har rört sig om enstaka individer som rymt eller blivit utsläppta i Svenska faunan,men nu har jag hört att det rör sig om fler än bara enstaka individer. Det jag har hört är att det ska finnas en stamm med Tvättbjörnar i Sverige. Väldigt liten,men ändå tillräklig för att dom ska föröka sig.

Tvättbjörnen överlever lätt den Svenska vintern,då dess ursprungs land Nord Amerika har riktigt kalla vintrar,så det är ju inte omöjligt på det viset. Vad tror ni om det här? Hur många Tvättbjörnar(borträknat dom på ZOO)kan det finnas? Har ni sett några Tvättbjörnar?

Jag kan tillägga att även Näsbjörn har skjutits i Sverige,men där rör det sig nog om färre individer än Tvättbjörnar.Jag har själv inte sett någon Tvättbjörn,men det vore roligt att få se en.


/David
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lsjonsson Så vill rovdjursföreningen inskränka jakten i Sverige :( Jakt 52
lsjonsson Vargobs över hela Sverige Jakt 84
lsjonsson Vårbocksjakt i hela Sverige Jakt 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...