TRÖGT

Hej,


Jag vet inte om det bara är jag som tänkt på att Utsidan börjat bli trög. Själv lider jag inte av det eftersom jag har en extremt snabb uppkoppling men även jag behöver vänta på att den skall laddas och det brukar betyda att folk med modem inte orkar vänta over huvud taget. Jag vet att ni förlorar besökare på det.


Några förslag:


Måste man tillåta "rörlig" reklam? den slöar ner ngt. otroligt! Sen skulle man väl kunna visa endast de 50 senaste inläggen i forumen så att inte allt måste laddas på en gång.


Bara några tankar och idéer /Magnus
 
Vi jobbar på det.

Tro mig, vi jobbar allt vad vi kan med det.
Och jag tar tacksammt emot alla tips och förslag som kan göra utsidan bättre.


/ Anders
 

clindh

Forumvärd
Detaljer?

Tack för kommentaren. Jag skulle gärna vilja veta lite mer om var man upplever trögheten - det blir ju enklare att sätta in åtgärder då. Är det funktioner typ länkregister och notiser som känns trögt eller har vi slarvat och gjort för stora/för många bilder här och där tex? Eller är det förstasidan?


Att forumsystemet är segt vet jag mer än väl; det skall definitivt bytas -- enda sättet idag att korta ner listan är att radera inläggen, och i vissa forum är det så mycket värdefull information tillbaka i tiden att det känns trist att radera. Jag kommer snart sätta upp ett annat forumsystem och låta er testa; ingen kan ju tycka till bättre en befintliga användare.


//Christer -- teknikansvarig på Utsidan
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.