Trodde du att du behöver stötdämpare?

Oj vad feg och gubbig man känner sig när man ser sånt. Jag var ute och träningscyklade härom veckan och kom på mig själv med att bromsa i vissa nerförsbackar. Då hade jag ändå hjälm...
 
gundj; sa:
Den där vill jag inte betala skatt till sjukvård för!

Alla sjukdomar och skador kan ju förebyggas om man har facit i handen. Sen är det ju ofrånkomligt omöjligt att ena de skattebetalanda massorna om vilken sorts skador som förtjänar skattefinansierad vård. Det senare är jag helt säker på. Jag tycker t ex att rökare som behandlas för för tobaksrelaterade sjukdomar och i det läget fortsätter röka, borde få en spruta att somna in på...

Hur blir det med rattfylleristerna som åkt i diket och behöver sys ihop?

Våldtäktsmännen som fått könsksjukdomar?

osv osv

Ursäkta urpspårningen, men jag tycker det är OK att cykla, även lite värre än vad just jag vågar.
 
Ja och folk med hösnuva som bor på landet eller de som inte tål damm och har en dålig dammsugare. Det finns oändliga besparingsideer:)

Nu är bilden ovan lite otydlig, men skyltarna ser inte svenska ut tycker jag. Så vi kanske inte behöver betala skatt för denna hoppare, som iallafal inte såvitt vi kan se ens skadat sig.
 
Åh nej, nu igen!

Sluta nu för #¤&. Måste alla trådar förstöras med långa debatter om rätt eller fel, grenrem, lekjälm och nödraketer. Gå och läs Fjällsäker istället! Antar att inlägget om skatt var en drift med dessa tråktrådar, som kanske inte alla uppfattade...

Det började ju så bra, kunde blitt en kul tråd... (snyft)
[Ändrat av Vandrare 2006-08-08 kl 14:03]
 
Möjligen var det så subtil ironi ang skatt och sjukvård att jag tolkade det utan ironi. Annars var det väl snarare så att det var just mot debatt om säkerhet och vad som är lagom dumt/djärvt som jag vände mig mot, det trodde jag däremot var svårt att feltolka.

F ö är det nog fullkomligt hopplöst att ha förväntningar om att forumtrådar man startar, ska gå i en riktning man förutsett... Kanske är det inte meningen heller.
 
öringen; sa:
Jag tycker ridern är feg som inte sätter ner på ett biltak. Det hade varit skojigt :)

Har sett nåt videoclip där man hoppar från en ramp på gatan för att landa på ett hustak. Farten fick man genom att tolka med en bil.
Det lyckades nästan. Tror inte att hoppet var ens en meter för kort...
 
öringen; sa:
Men herregud, pojken har ju ingen hjälm ;)

Hehehe... påminner mig om ett inslag i Lilla Sportspegeln där en skejtare visade typ "veckans trick". Han hade inga skydd och flängde omkring och var ball på Sergels torg så att fotgängarna fick hoppa åt sidan.

Efter inslaget försökte programledarna rätta till: "Men får inte glömma hjälm".

Som om kidsen skulle bry sig om vad nån avdankad sportjornalist säger efter att ha de hade sett en frän skejtare göra fräna ollisar utan skydd.

Hmmm... man kanske skulle testa att hoppa med Skeppshulten från Essingebron rätt ner i en Pettersonbåt på vägen hem.
Så förvånade de skulle bli.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.