Trekkingskor för breda fötter?

Jag har för breda fötter för lundhags klassiska alskaläst, närmare bestämt skiljer det fem stl mellan bredd och längd påmina fötter och undrar om det finns någon skotillverkare som gör för oss bredfotade stackare?

Jag letar primärt efter låga eller halvlåga lätta skor med lite bett i, inga regelrätta kängor.

Nån som vet nått?
 
Det finns ju trekkingskor och trekkingskor... Garmont tycker jag har rätt breda skor (=för breda för mina fötter), t ex deras "trekkingsko" Nagevi.
 
Rekommenderar Garmont jag med! Har tämligen breda fötter å dessa passar perfekt på mig! Har slitit ut ett par, å har just köpt likadana!
 
Lundhags

har åtminstone tidigare gjort specialbeställda skor t ex med bredare läst.

Garmont är annars breda.

I flera länder hos bra tillverkare har man flera serier av samma skor med olika breda läster.

Raicle har haft det men jag tror att det gäller många andra också.
Men det är nog ingen svensk detaljist som för olika serier?

Bege dig i första hand till en riktigt välsorterad handlare och ta god tid på dig.

I Norge har man bra kultur på området. Deras Vikingkängor som är prisvärda är hyggligt breda i lästen. (Säljs bl a av Fliesbergs och ITAB).

Thure
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.