Trasig termos

Kan man laga en termos som har börjat läcka värma? Jag har en dyr japansk jävla termos som blir varmare på utsida än insidan ganska snart efter att man fyllt den med något hett, och jag kan inte se något som antyder läckage eller dylikt.

Det kanske är lika bra att fylle den med sprängmedel och förpassa den till de sälla jaktmarkerna, eller finns det något annat användningsområde för en icke-isolerande termos?
 
En termos som känns varm någonstans utanpå brukar betyda att innerflaskan har fått direktkontakt med ytterflaskan och åt det finns ingenting att göra efter vad jag hört. Jag gissar att det är dags att köpa ny. Sen kan man ju fundera på om trenden mot lättare termosar innebär tunnare plåt och därmed instabilare innerflaskor = större risk att det blir som med din. Någon som vet??
 
Köpte en 1 liters Alladin ultralight som direkt läckte all värme och blev så varm att det inte gick att hålla i den. Känns lite trist då man har betalat 400-450 kr för den.
 
Jag har oxå gjort misstaget att köpa en Alladin t-mos även den läckte värme direkt, är det bara skit eller har jag haft lika mkt otur.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.