Trasig tältbåge

Jag har ett några år gammalt Fairydown (nya zeeländskt alt. australiensiskt märke) tunneltält. En av tältbågarna (aluminium) är trasiga och det känns inte aktuellt att beställa en ny från andra sidan jorden. Har hört talas om ett företag som heter tältmakarna som sysslar med tillverkning, reparationer och allt möjligt som har med tält att göra.

Någon som känner till dessa? Hemsida? Telefonnummer?

Eller finns det andra tips på hur jag fixar en ny tältbåge?
 
Om det är "vanliga" aluminiumstänger så finns det juh lösa bitar på Hobbex har jag för mig. Om man kan pilla lite själv (vet att det är svårt att få i snöret sen dock). Borde dessutom bli mycket billigare och restbiten har man som ärtrör *asg* ;)

// Jocke
 
Jag hade en spricka i en tältbåge på mitt Marmottält nyligen så jag gick in på outside i Malmö som tog en Hillebergpinne och sågade till rätt längd och satte dit ändbitarna från min båge så de passade mitt tält. Minns inte vad det kostade men det var inte mycket.
 
Kan det vara www.taltcentralen.se som du tänker på?

"Vi har ett stort sortiment av tältstänger-bågar-markpinnar. Vi brukar kunna fixa det mesta inom detta område."

Annars kan man ju som sagt alltid köpa delar - eller hela bågar för enkelhetens skull - från Hilleberg eller Haglöfs för några hundringar.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.