Trangia kock sm?

Hejsan !
Har någon koll på var utomhus kock sm går iår? En kompis såg en artikel i Serveras blad "SMAKFULLT" om vad han minns som trangia kock sm, men tyvärr kan jag inte finna nån info angående tävlingen. Jag vet att det gick en sådan tävling för något år sedan och att det var ett reportage i nån tidning om det men inte i vilken. ÄR DET NÅGON SOM HAR EN KONTAKT ELLER EN LÄNK TILL TÄVLINGEN SÅ ... EVIGT TACKSAM!!
mvh jonas
 
Är det ingen som vet något om tävlingen???

Var det bara jag som läste reportaget i tidningen, om det nu var turist, frilufs, utemagasinet eller vilken tidning det var, jag kommer ju inte ihåg men jag vet att det var ett, är det ingen som vet??? Det förvånar mig mkt, ge mig ett tips!!!
jonas
 
Tyckte jag kände igen konceptet... Tror du menar det här

Årets stormkock går av stapeln 23 januari i Hemavan.
http://hemavan.nu/

När jag var i Hemavan för två år sedan var det riktigt kallt, -20, på tävlingsdagen.
Men det var den klart bästa lunchen för säsongen, när jag lyckades smita från liften och sno åt mig lite smakprov! :-D

Edit: Skrev fel datum
[Ändrat av Jonas P 2005-11-24 kl 17:48]
 
Tävling

Nu vet jag inte om jag är ute och cyklar, men jag tror att denna tävling har genomförts i Hemavan i minst två år i följd. Jag läste om tävlingen i vår lokaltidning VK, Västerbottens Kuriren.
Hoppas att detta kan vara till någon hjälp!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.