Tränings kompisar i skåne!!!!

Tjenare!

Vill komma i kontakt med intresserade likasinnade i skåne för att träna tillsammans(tråkigt om man är ensam) och eventuellt starta ett lag.

Vi hörs!!!!
 
kanske kan vara något

Vad har du lagt ambititionsnivån på för nivå då?
Har visst intresse i det om det inte handlar om för hög nivå då jag inte alls är löptränad för 5 öre... cykling klarar jag av rätt så bra, men tanken är ju att det ska bli bättre med flåset nån gång...

/Ola
 
Litet & platt!

Gokväll!

Enligt Norrlänninger (de norr om Smålandsgränsen) så är Skåne både litet&platt...
Själv bor jag i absoluta NÖ hörnet, något antal km från Blekingegränsen, och där är det allt annat än platt...
Utövar MTB på motionsnivå, ska börja springa (ställer upp i CrazyRace till sommaren).
Dessutom ska jag börja paddla i Ivösjön när isen väl har släppt, detta oxo på motionsnivå.

Bor du i närheten så kan vi nog fixa ett&annat kul.


LasseN
 
ingen erfarenhet..but keen!

Hej,

Jag är väldigt intresserad i att börjar multisport men vet inte helt mycket om det. Vad gör ni i veckan för att tränere och hur ofta finns det tävlingar? Finns det nybörjar tävlingar? Själva bor jag in Lund och är sugen att tränere helt ofta i ute. Jag har mycket erfarenhet i att vandrar och också har cyklade jättemycket. Har också provat de flesta friluftsaktiviteter (eg. paddling, segling, klättring osv),

Chantal
 
Bor också i NÖ skåne på gränsen till blekinge(Bromölla) och här har vi berg(ryssberget) som träningsplats, vill också börja multisporta i framtiden , men har inte bråttom med det.

Tränar idag 4 dgr löpning 10-25 km och styrketränar 3x50 min per vecka.
I år satsar jag på Göteborgsvarvet och Crazy Race.

Hur lägger man upp ett bra veckoprogram för multisport?
löpning, cykel, paddling, styrketräning hade jag tänkt träna upp mig i(styrka i avseende att förbättra löpningen). Allt går att utöva i varierad terräng inom rimligt avstånd.

Finns det multisporttävlingar i närheten av där jag bor?

mvh Richard aka winnie
 
I vilken ände börjar man?

Jag är så in i bänken sugen på multisport, men jag vet inte ens i vilken ände jag skall börja...

Detta är en lagsport och jag har varken hittat klubb eller lag eller ens några lättlurade kompisar. Bor i Malmö och ville mest tala om att jag finns om någon får för sig att dra ihop ett lag, klubb eller en träningshelg el. dyl.

/Johanna
 
Re: I vilken ände börjar man?

Gråtuss; sa:
Jag är så in i bänken sugen på multisport, men jag vet inte ens i vilken ände jag skall börja...

Detta är en lagsport och jag har varken hittat klubb eller lag eller ens några lättlurade kompisar. Bor i Malmö och ville mest tala om att jag finns om någon får för sig att dra ihop ett lag, klubb eller en träningshelg el. dyl.

/Johanna

Jag är själv i samma sits som ovanstående, dvs helt i startgroparna.
Verkar ju som att det finns en del folk här nere i Skåneland som är nybörjare och intresserade av att komma igång och det vore skoj om man kunde få ihop ett gäng för gemensamma träningar etc. och ev. ett lag så småningom.

Problemet är väl just det finns många intresserade, men ingen som riktigt tar tag i det. Hur många kan tänkas vara intresserade av ett lagbildande för "glad motionärs" nivå ??

/Ola
 
Växjöklassikern

Jag genomförde förra året Växjöklassikern som är En Svensk klassiker fast bara en fjärde del av distanserna på samma dag. Simning 750 m, Cykling 75 km, Rullskidor 22.5 km och löpning på 7.5 km. Har du en hyfsad kondis är detta en otroligt rolig "multisportsform". Gå in på hem.passagen.se/vaishq/information och kolla. Den går den 16 augusti i år.
Tommy, också boende i Skåne
 
Re: Re: I vilken ände börjar man?

Problemet är väl just det finns många intresserade, men ingen som riktigt tar tag i det. Hur många kan tänkas vara intresserade av ett lagbildande för "glad motionärs" nivå ??

/Ola [/QUOTE]

Jag är definitivt intresserad av att träna och vara med i ett lag på glad motionärsnivå.

Häls.
Johanna Kindberg - som nås på: johanna.kindberg@migrationsverket.se
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.