Traditionell grönlandspaddling

Sevärt avsnitt i programserien "Hundra procent bonde":
 
Bra avsnitt, nån som vet mer om den äldre kajakexperten? Glömde hans namn. Nån slags dansk Björn Thomasson-motsvarighet?
 
Danska är inte som svenska. På svenska är kajaker och kanadensare kanoter. På danska är kano = kanadensare dvs såna kanoter som paddlas med enkelpaddel om jag tolkar rätt.

Att ro gör man på svenska i flytetyg som har årtullar. Paddel är en framdrivningspryl som man använder utan årtull.

Sen opponerar sig Svend mot den vokabulär som danska kanotbutiker använder https://kajak.dk/kano/kano-padler

Thure
 
Tack Klauss, Roligt med lite respons
Ett gillande i sociala medier kräver ju bara en knapptryckning men kan (liksom negativa omdömen!) motivera till ett fortsatt postande här på Utsidan.
Jag presenterade en skäddakonstruktion i augusti. Inlägget har visats 998 K gånger men responsen har uteblivit.
Som medlem på Utsidan sedan 2008 saknar jag engagemanget från förr.
 
Ett gillande i sociala medier kräver ju bara en knapptryckning men kan (liksom negativa omdömen!) motivera till ett fortsatt postande här på Utsidan.
Jag presenterade en skäddakonstruktion i augusti. Inlägget har visats 998 K gånger men responsen har uteblivit.
Som medlem på Utsidan sedan 2008 saknar jag engagemanget från förr.
Har man något intressant och annorlunda att säga kan man ju skriva ett inlägg. Många har kanske tröttnat på att skriva hejarrop, men läser och uppskattar ändå...
 
Föga förvånande är Svend Ulstrup och Thomasson bekanta med varandra sedan länge:
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...