Ja när det gäller företagsekonomi så tänker man på ett helt annat sätt när man väl står där med registrerat bolag och allt ekonomiskt ansvar.Jag förstår inte ditt svar. Ja, jag är anställd. Påverkar det hur jag tänker?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tråd för klimatdebatt
- Trådstartare Gamla_Sverige
- Start datum
Då är du också anställd som tänker så pga att det är då någon annan som ska betala ditt uppehälle och på ett eller annat sätt påverkar det ekonomin som i förlängningen påverkar klimatet.Trampa lugnt istället, så slipper man bli svettig och behöver inte duscha.
Hög ansträngning ger högre energiförbrukning som i slutändan förstör klimatet.
Bästa är att va arbetslös, ligga på sofflocket och gå på bidrag. Då bidrar man inte till nån klimatkris, och man har inte heller råd att göra så mycket mer än att bo och äta. Win win.
Betalt samarbete
Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
”Ni” svarar ju inte på det jag funderar på?Med detta menar du att du ej gillar mothugg ?
Era tafatta mothugg ger jag inte mycket för då de inte är relevanta.
Så det relevanta är att lilla Sverige skall vara hela världens samvete trots negativa utsläpp ?”Ni” svarar ju inte på det jag funderar på?
Era tafatta mothugg ger jag inte mycket för då de inte är relevanta.
Det har jag inte sagt. Jag har sagt att koldioxidutsläppen inte ser ut att minska, att de ökat sedan industrialiseringen på 1700-talet, att koldioxidhalten i atmosfären fortsätter att stiga och att man behöver komma överens om en gemensam finansieringsmodell för att vända på steken.Så det relevanta är att lilla Sverige skall vara hela världens samvete trots negativa utsläpp ?
Vi i Sverige har ett ganska bra energisystem med låga utsläpp jämfört med många andra länder.
Jag tar gärna del av lite mer information om ”negativa utsläpp”. Det vore intressant att läsa om det.
Vänligen,
Thomas
Om du släpper blicken från sajter som styrs av miljömuppar och letar opolitiskt kan du hitta just det jag säger. Du har aldrig tänkt tanken att de forskare som varnar för utsläppen gör det för sitt uppehälle ? Dvs de motiverar sin existens.Det har jag inte sagt. Jag har sagt att koldioxidutsläppen inte ser ut att minska, att de ökat sedan industrialiseringen på 1700-talet, att koldioxidhalten i atmosfären fortsätter att stiga och att man behöver komma överens om en gemensam finansieringsmodell för att vända på steken.
Vi i Sverige har ett ganska bra energisystem med låga utsläpp jämfört med många andra länder.
Jag tar gärna del av lite mer information om ”negativa utsläpp”. Det vore intressant att läsa om det.
Vänligen,
Thomas
Aktuellt
Varför kan du inte länka till det du påstår?Om du släpper blicken från sajter som styrs av miljömuppar och letar opolitiskt kan du hitta just det jag säger. Du har aldrig tänkt tanken att de forskare som varnar för utsläppen gör det för sitt uppehälle ? Dvs de motiverar sin existens.
Nu lämnar jag denna tråd…igen.
Ha det bra i denna tråd.
Vänligen,
Thomas
Som jag sa, lyft blicken från ditt miljöpartistiska perspektiv och sätt på dig objektiva glasögon ska du se på annat än itutad propaganda från svt etc.Varför kan du inte länka till det du påstår?
Nu lämnar jag denna tråd…igen.
Ha det bra i denna tråd.
Vänligen,
Thomas
Miljöpartiet har jag aldrig röstat på, och kommer inte att göra heller.Som jag sa, lyft blicken från ditt miljöpartistiska perspektiv och sätt på dig objektiva glasögon ska du se på annat än itutad propaganda från svt etc.
Låt mig vara nu.
Vänligen,
Thomas
Många av mina kollegor duschar nog nästan varje morgon, även om de inte cyklar till jobbet. De duschar hemma trots att de pendlar i egen bil eller med kommunal buss eller cyklar kort sträcka.Det var ju inte frågan eller funderingen. Klimatpåverkan cykla och duscha vs åka kommunalt. Det var min fundering.
Sen kan man fundera på hur mycket sjukvård som sparas när folkhälsan ökar pga den rörelse/motion som cyklingen åstadkommer.
/Patrik
Hmmm...(...) Som sagt, vi har minusutsläpp pga vi har en aktiv skogsvård som reducerar utsläppen där nyplantage tar upp mer än gammal skog, men det vägrar miljömuppar inse !
...och fortsättning på den diskussionen. Inte så enkelt.
Dela: