Trackloggning i dator?

När man kör med gps:en ihop med datorn borde man ju kunna göra oändligt stora tracks med lika masssor med punkter eller?? Om man sparar ned en sådan jättetrack (om det är möjligt att göra sådana) i vistan igen vad händer då?? (trunkeras tracken då??)

Uffe
 
Du har väntat länge på svar ...

... men här kommer ett. Jag körde till fjällen i mellandagarna och hade programmet TrackMaker på i laptopen. Med registrering varje sekund (!) i lite mer än sex timmar blev det drygt 22000 punkter. När jag nu kör den track-loggen tillbaka in i min gps (Garmin 12 med 1024 punkter i minnet) blir resultatet olika beroende på hur jag har valt alternativ för ruttinställningen (track setup). Vid Från och Fyll (Off och Fill) fylls minnet och slutar sedan att ta emot. Vid Rull (Wrap) fortsätter minnet att ta emot och raderar i stället i början av resan. I kartfönstret ser man alltså i det senare fallet under nedladdningen "en mask" som långsamt kryper mot Härjedalen:). Att sedan datorn blev överkörd av min dotters bil på parkeringsplatsen där är en annan sak:(.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.