Torrdräkt/Våtdräkt

Hej ...

Är det någon som kan en bra torrdräkt ?
Jag dyker med våtdräkt för tilfätllet med tycker det är lite kallt när det är mellan 6 och 8 grader i vattnet ...

Eller tänkte jag om jag skulle skaffa mig en till våtdräkt så jag alltid dyker med en torr dräkt ...
Då till min fråga, är det någon som vet en bra våtdräkt

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Grepp Slut, Jag Kommer !!!
 
5-6mm dräkt med jacka å byxa (eller tjocklek beroende på vilken temp vattnet oftast kommr ha). Måttsydd elios sub.. Elios sub är tillverkare av våtdräkter och de har förutom standardstorlekar måttsydda, skräddarsydda dräkter vilket gör att de passar mycket bättre än andra dräkter.

http://www.eliossub.com

L
 
Jag skulle nog skaffa en skaldräkt och ett bra underställ. Det finns många bra tillverkare av skaldräkter, men några av de bästa är DUI, DiveRite och Ursuit. Likaså finns det många tillverkare av underställ, men här är min uppfattning att Weezle gör de bästa för tillfället. De har en modell som heter Extreme+, vilken passar mycket bra i våra nordiska vatten. Det här kan vara en relativt dyr investering, men jag lovar att du får tillbaka det mångfaldigt i bekvämare och säkrare dykning, samtidigt som du kan dyka året runt. Givetvis går det att köpa begagnat, men då kanske du måste byta tätningar som inte passar mm, vilket tyvärr snabbt äter upp de sparade pengarna.

Vad har du för storlek?
 
Jag gillar också konceptet med skaldräkt, valde Ursuit då den kändes smidig. Däremot förstår jag inte varför så många försäljare av ett godtyckligt märke kör med argumentet att "de andra" tillverkarnas dräkter är "jättesvåra att laga"? Jag har hittills inte behövt laga nåt men det vore kul att höra synpunkter. Om inte annat så kanske det är bra att tänka på vid valet av dräkt?
 
Tumbleweed; sa:
Jag gillar också konceptet med skaldräkt, valde Ursuit då den kändes smidig. Däremot förstår jag inte varför så många försäljare av ett godtyckligt märke kör med argumentet att "de andra" tillverkarnas dräkter är "jättesvåra att laga"? Jag har hittills inte behövt laga nåt men det vore kul att höra synpunkter. Om inte annat så kanske det är bra att tänka på vid valet av dräkt?

Vissa hävdar att tri-laminerade skaldräkter kan vara jobbigare att läcksöka iom att ingåns- och utgångshålet inte nödvändigvis behöver sitta på samma ställe.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.