TNF Cat's Meow

Ombonad, lätt och varm

Har haft min under fyra fjällvandringar och har sovit ca 25 nätter i den, sommar och höst. Väl värd sina pengar (strax under 2000 kr) och fungerar i ett par minusgrader, har aldrig frusit i den. Väger omkring 1300 gram.

Fluffig känsla, går att dra år huvan ordentligt och är utrustad med tjock krage. Kan bli lite varmt en solig sommarmorgon på fjället, men då går det ju att öppna dragkedjan.

Det enda som möjligtvis är lite negativt är att den är aningen bulkig ihoppackad, jämfört med min tidigare billiga från Berguven. Fast de går egentligen inte att jämföra... Bör tillägas att jag alltid sover med ett tunt sovsäckslakan.

På det hela taget är jag mycket nöjd med TNF Cat's Meow!
 
Instämmer med föregående talare, är mycket nöjd med min Cat's Meow. Förutom Eriks synpunkter gillar jag även det grova tyget vid dragkedjan som gör att den inte fastnar över huvud taget!

/Niklas
 
Ett bra val.

Har haft min i 10 år och är nöjd. Den har funkat finfint ned till minus 5 grader och OK till minus 10. Har faktiskt använt den vintertid också, ned till minus 40, fast då var det kallt som f**n!

Har den längre varianten, gillar att kunna krypa ner ordentligt.
 
Nahoj66; sa:
Någon som har erfarenhet av TNF Cat's Meow? Är ute efter en 3 säsongs säck i syntet.

Jag har en, skön och trevlig packar ok, 4°C/-2°C/-18° i temperatur värden. Jag tyckte att den var rejält kall under -4 grader men gick att sova i, lättpackad, men lite stor som "alla" syntetsäckar när den är ihoppackad, har en ok dragkedja som inte fastnar precis överallt.
så jag har i princip bara goda erfarenheter av den vad jag kan komma på just nu ;-)


/Torbjörn
 
Köp dun istället! Du kommer inte ångra dig.
Varmare, mindre och lättare. Att dun skulle funka sämre i fuktigt klimat överdrivs ofta, det är i praktiken ingen större nackdel.

Titta på TNF Hightail och Kilobag eller Marmot Helium (-9 och 822g), Hydrogen (-1 och 595g) eller Pinnacle.
Har själv en Helium (gamla modellen) och är supernöjd. Den är varm ner till runt -9, generellt sett verkar Marmots säckar vara lite varmare än TNF's för samma tempspec. Dvs de som TNF har som -9 brukar få en rating runt */-2/* i det nya systemet och Marmots ligger närmare */-9/*.
 
För mig är cats meow en tresäsongerssäck, men inte de tre säsonger som brukar avsees. Jag använder min höst/vinter/vår. På sommaren är den alldeles för varm. Vintertid har jag en flecceinnerpåse i när temperaturen kryper under -10.

En sovsäck jag är mycket nöjd med. Behagligt innertyg och bra form. Har hållit fluffigheten väldigt bra också, trots att den varit med några år nu. Som sagt lite bulkig, men går hyffsat att komprimera och återfår formen lätt efter komprimering.
 
Haft min sedan 2002, är mycket nöjd med den, har egentligen ingenting att klaga på alls.
 
Har en Cat's Meow årsmodell 2004 long som fungerade bra månadskiftet aug / sep i sarek det året (från -5 till +6 grader i kallingar utan att frysa). Hur den är på sommaren i 15-20 grader vet jag ej. Bra detaljer är den sköna öppningen med en bra klaff som täpper till kalldrag hals/bröst samt den finurliga "kudd" fickan man lägger en kudde / kläder i på undersidan i huvudhöjd.

Nu har jag bytt till dun så om du är intresserad av begagnad kan min vara till salu. PM mig om det är intressant.
[Ändrat av niben 2006-03-27 kl 16:17]
 
Tackar för era recensioner och synpunkter. Med anledning av alla positiva omdömen köpte jag en TNF Cats Meow ikväll!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Skipjack TNF Assault bivy, OR Molecule bivy, Helsport Cover Zip Bo och sova 10
wilhelm-tell TNF Stormbreak 2 (bilder) Bo och sova 18
Kallebalik TNF Westwind 2 - Synpunkter? Bo och sova 5
alexs Marmot Grid eller TNF Mountain 25? Bo och sova 1
The Crow Tnf rock 22 Bo och sova 14
monkeyboy TNF Vario 23 Bo och sova 0
Daddy TNF Minibus 33 eller MSR Mutha Hubba HP på fjället? Bo och sova 3
välitalo TNF VE-25 Bo och sova 3
John_T Finns det någon med erfarenhet av TNF Rock 22 tält... Bo och sova 0
paxel TNF VE 25 - skillnader mellan eu och us varianter Bo och sova 1
haiwa TNF snowshoe sovsäck Bo och sova 1
KarlK TNF - Himalaya 47 ??? Bo och sova 5
roggi TNF kilobag Bo och sova 3
mani3393 Sovsäck; TNF, MHW, Ajungilak? Bo och sova 0
Onedge TNF sovsäck ? Bo och sova 7
Newlin Tält TNF VE-25 Bo och sova 0
Ällen TNF-Yurt Bo och sova 1
Skeebum TNF Roadrunner 2 Bo och sova 0
niben Erfarenheter av TNF Roadrunner 2??? Bo och sova 4
JE TNF Tundra Bo och sova 0
Kroppe TNF Stratos tält Bo och sova 0
vargmåne TNF Blue Kazoo Bo och sova 4
pernordell TNF Boulder Bo och sova 1
DARLE TNF Corialis Bo och sova 4
nissesson TNF Chattanooga Bo och sova 1
Floot TNF Thunderhead 3D Bo och sova 0
fuxen TNF Chattanoga 3V Bo och sova 0
Egel TNF VE25 och snödrev Bo och sova 5
rolfma Hjælp! TNF VE25 Bo och sova 1
kjellgren Bra tvåmanstält (Hilleberg/TNF) Bo och sova 14
rlindqvi TNF Superlight sovsäck ? Bo och sova 2
Egel TNF VE25 Bo och sova 5
nurmije TNF Mountain 25 Polyester? Bo och sova 4
Någon som har praktisk erfarenhet av TNF Moutain 25? Bo och sova 11
Tnf Cats meow 3D....eller??? Bo och sova 2
Wad TNF VE-25 vs. Hilleberg Nammatj 2 GT Bo och sova 8
prissänkning på TNF tält Bo och sova 1
TNF Tundra 3D Bo och sova 1
Tält: Mt Hardwear eller TNF eller... Bo och sova 6
klosa coleman black cat Bo och sova 0
dr_ljungberg Syntet - vad regerar? - Cat's Meow vs. UltraPro 12 Bo och sova 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.