Tips på resmål för löpare/joggare sökes.

Jag tycker inte om att springa ute nu när det börjar bli kallare än 5 grader. Tränar en hel del på löpband men är sugen att boka en flygresa till sol och värme och ta löparskorna med. Mina knän föredrar att jag springer så mycket som möjligt på fast grusunderlag. Mjukt kuperad terräng är ett annat önskemål. Mina träningspass är 8-15km långa och det brukar bli ca 40-50km per vecka. Reser vart som helst i världen om jag hittar rätt resmål.
 
La Gomera

La Gomera är en fin kanarieö som passar bra för vandring eller löpning, den är dock rätt kuperad.
 
Jag drog till nordkapp för att träffa tjejen som jobbat där under sommaren. då passade jag på att ta en 2 mils löptur upp på några berg som fanns i närheten av där vi bodde. Jag kan starkt rekommendera att åka dit. du kan välja antingen jätte fina vägar som slingrar sig mellan fiske byar, berg, vackra hav och höga berg. eller så kan du som jag bestämma dig för en höjd och sedan springa mot den genom bäckar, dalar och berg. Bästa löpturen i mitt liv som avslutades med kaffe vid havet bryggt på finaste nordnorska bäcksvatten och nescafes pulver kaffe!

Honingsvåg kan du flyga till med SAS, ligger 3 mil från nordkap klippan. bilder över terrängen kan skickas om det önskas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.