Tips på påsktur!

Hej!
Funderar över "årets" påsk/april tur och behöver hjälp med lite inspiration. Så här är läget:

Har genom åren knatat igenom Kungsledens olika delar (går helst utan pulka och sover gärna i stuga på vintern). Från Grövelsjön till Funäsdalen, Ramis till Storulvån, runt Jämtlandsfjällen, Hemavan-Ammarnäs etc.

Om jag utgår från att jag inte har tid och pengar att ta mig hela vägen upp till Keb/Abisko-området (såg en tråd här på forumet med just sådana turförslag) utan gärna håller mig lite längre söderut, är det någon som har en "pärla" att berätta om? Har lurat på Skäckerfjällen men osäker på möjligheterna att bo under tak. Tidsåtgång ca 4-5 dagar. Start och mål behöver inte vara på samma ställe. Övernattning i stuga trevligt men inget absolut måste.

Tack på förhand för alla tips!
Charlotte

Det är ont om stugor i Skäckerfjällen.

Mitt standardtips till den som knatat runt på alla etablerade leder och söker omväxling är att lägga sig in av STFs stugor några dagar och ha den som basläger för dagsturer i omgivningen. T.ex. har Stendalsstugan mycket att erbjuda (hyttvärlden tipsar gärna om turförslag)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips