Tights por favor

Tights för löpning eller cykel som sitter bra runt höften och inte är så vida, ofta svårt att hitta. Tipsa mig gärna, jag har inte provat alla:) Tvättar alltid på avigsidan, fast lite kräsen på att ev märken ska vara sydda.
 
Om du vill ha ett par tunna och svala kan jag rekommendera Under Armours, Heat gears tights. Finns att köpa från Twins equipment online eller kanske Stadium.
 
Assos bibs utan skinn funkar att springa i (och naturligtvis cykla, det är ju deras huvudfunktion).

Har ett par i ull, men kommer inte ihåg vilket märke det var, ska återkomma med det, De är bättre att cykla i iaf, har inte sprungit i dem.
 
Under armour....... Sitter bra men det var lite väl mycket färgskiftningar på ena låret den gången och bara en storlek kvar det paret. Beställde aldrig heller. Heatgear är tunt tyg på vintern.

Assos.... aldrig testat, svårt att veta om det passar om det inte finns i butik. Tack ändå

Nikes "nike fitness" tights är ok, ett par sådana. Mest blivit andra byxor.
 
Whew, jag har tights från Newline, Nike, Reebok, Adidas, Brooks, Swix, Craft...

Egentligen har jag inga favoriter, de som är snygga är det på sina sätt och de andra är det inte. Alla sitter skönt. Jag är smal men tycker sällan tights är vida. MEN: det är förstås herrmodeller, de gånger jag provat dammodeller blir de väldigt breda över bak och lår så fort man går upp i storlek (dvs längd).

Med all respekt, men om du är lång och slank kanske du ska göra som Greger, och gå förbi herrhyllan? "Det där är väl bara fruntimmer?"

/A. (korta tights och mössa)
http://www.bamm.nu/archive/2008/img2/index-Pages/Image37.html
 
Whew, jag har tights från Newline, Nike, Reebok, Adidas, Brooks, Swix, Craft...

Egentligen har jag inga favoriter, de som är snygga är det på sina sätt och de andra är det inte. Alla sitter skönt. Jag är smal men tycker sällan tights är vida. MEN: det är förstås herrmodeller, de gånger jag provat dammodeller blir de väldigt breda över bak och lår så fort man går upp i storlek (dvs längd).

Med all respekt, men om du är lång och slank kanske du ska göra som Greger, och gå förbi herrhyllan? "Det där är väl bara fruntimmer?"

/A. (korta tights och mössa)
http://www.bamm.nu/archive/2008/img2/index-Pages/Image37.html

MMmm jag har också några, trots utrensningar och inte cyklat så mycket sista tiden. Dammodellerna är också ofta vida över smalbenen. Jag brukar kunna ha herr alt unisex men risk att grenen är frlång eller så är de allmänt stora, vanligare nuförtiden iaf. Så är det med Newline tex. Ingen diss på allt som finns men.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.