Tierra #2

Är på jakt efter en löpryggsäck som Tierra tog fram för några år sedan, jag tror den hette Tierra #2. Den hade ett lite speciellt bärsystem där axelremmarna gick ihop på bröstet för att sedan dela sig lite längre ned.
Är det någon som vet var man kan få tag i ett ex av denna ryggsäck så skulle jag bli oootroligt glad.
 
Tjena!
Jag såg den på Sasquatch i sthlm för några år sen, jag tror aldrig att den gick till nån större produktion. Men jag gillade idén med korslagda remmar. Det vore kul att hårdtesta den!
 
F.E.M

jag kune inte låta bli att testa FEM säcken i affären med det korslagda remmarna den satt som gjutet på ryggen. Verkar mycket trevlig
 
Jo FEM sacken verkar inte dum...

...men priset ar ju ett skamt + att den ar ganska stor. Ar tankt till en ganska tunn tjej.
 
Lim och Tight

Lim och Tight säckarna från Haglöfs är stabila vid löpning och cykling osv.. På den minsta lim säcken sitter höft bältet långt bak på säcken för att den ska komprimeras när man har den på ryggen det är mycket sönare att bära en ryggsäck som sitter slimad mot ryggen det tycker jag.
 
Haller med...

...om att Haglofs sackarna har en bra passform. Jag har dock ett litet aber mot kompressions mojligheterna pa haglofs sackarna. Jamfor med KIM-sackarna sam ju gar att gora istort sett hur sma som helst.
Vill inte verka gnallig foresten, jag har egentligen ohalsosamt bra koll pa utbudet nar det galler vad som finns att tillga i sverige och tror att just Tierra #2 ar den sack som skulle sitta bast pa min flickavan.
Darmed inte sagt att jag inte garna diskuterar andra sackar bara for att det ar kul ;-)
Sjalv har jag just KIM35 och ar mycket nojd med den. Har funderat pa KIM25 som jag sag ar ny for i ar till flickvannen. Tyckte dock att barsystemet pa FEM och tierra #2 verkade kanon. Saledes Tierra #2 uppfyller alla krav: den ar latt, har bra kompressions mojligheter, ar lagom stor, och har ett bra barsystem. Synd bara att den ar sa svar att fa tag pa...
Det ar lite synd att fjallraven inte insett att trenden gar mot 25 liters sackar annars sa verkade deras version av barsystemet med korslagda remmar bra och genomarbetat. Sedan var det ju det har med priset. Har lite svart att se vad det ar som gor deras sack vard 1400 nar de flesta andra ligger kring 700.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
swat TIERRA ryggsäckar ?? Transportera 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.