Thermolite Reactor Extreme

Är i full färd att scanna av marknaden för det jag behöver och hittar då när jag söker på liners / innerlakan till sovsäck denna produkt
http://www.getout.se/sv/artiklar/thermolite-reactor-extreme-.html

Uppger att det ska bli upp till 14 grader varmare med denna liner som ska ha någon sorts filler. Det lustiga är att den ser ut som en nylonstrumpa.
Någon som testat?

En till fråga är väl känslan på liner. Jag vet att siden kan kännas skönt, men korvar sig kanske? Själv är jag mer mjukis och gillar bomull... men det kanske inte passar sig? Min känsla av plast och nylon är att man gärna svettas... Men jag kanske inte hängt med i utvecklingen av plast och nylon?
 
Thermolite är en biprodukt av rymddräktsfabrikationen. Vanligt i handskar och vinterskor. Ett rejält pris för 4m. Ego tror inte på 14°. Men däremot lär det minska fukt utvandringen, du lär inte sluta svettas så att lufta liner och sovsäck vrängd, blir än viktigare.
Sidenlakan syr man själv av en stuvbit fodersiden.
 
Jag har just det lakanet. Ger inte i närheten av några fjorton grader. Skulle inte ens tipsa på fyra. Men jag tycker det är skönt då det skapar, enligt mig i alla fall, en ganska torr, härlig samtidigt mjuk känsla i sovsäcken. Jag avskyr när det är klibbigt vilket är lätt hänt annars i en sovsäck.

Mvh // Johannes
 
Jag har faktiskt också kollat på denna då jag ser ett behov av att kanske förstärka min dunsovsäck på -17 som jag inte har råd just nu att byta ut.

Jag har dock kollat på den vanliga Thermolite Reactor Liner men eftersom priset knappt skiljer på dem kanske det är lika bra att ta den tyngre Extreme?
 
Det var ett "extreme":t säljande produktnamn också :) Tror att det blir SidenSelma eller något billigare alternativ för mig.
 
De kanske avser att man ska gnugga upp värmen och att den elektrostatiska effekten gör ca 14 grader eller så ska man elda den. Uttrycket "upp till" ställer jag mig alltid ganska skeptisk till.
 
Hur tjocka är dom - man får ju en fleeceinnersäck som kanske väger en 500g?? vet inte exakt för några hundra.

Dom är ju tjocka som en fleecetröja och lär öka komf tempen avsevärt
 
Haha 14 grader me ett lakan - tror nog det är bättre o köpa en fleeceinnersäck - då kanske man närmar sig det!

Dom är lika stora som dom minsta syntetsäckarna i komprimeringspåse(lite större än en kokosnöt) om man behöver en booster
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.