Terrängkartan

Jag är i behov av ca 40st terrängkartor över samma område priset är ju då en avgörande faktor, tacksam för tipps om vart man kan köpa billigt.
kartbutiken.se är en sida som jag har hittat men finns det bättre? (läs billigare)

/Anders
 
Följdfråga

Egna kopior är väl OK att ta antar jag.

Men om man skulle ta kopior av en tryckt karta för en privat aktivitet tex en paddling med vänner skulle det vara OK?

Om man istället kopierar kartor från nätet t ex Eniro kanske det är mera OK?

Thure
 
Egna kopior är väl OK att ta antar jag.

Men om man skulle ta kopior av en tryckt karta för en privat aktivitet tex en paddling med vänner skulle det vara OK?

Om man istället kopierar kartor från nätet t ex Eniro kanske det är mera OK?

Thure

Kartorna skall vara till en enklare form av bilorientering så det behöver vara original, varje bil får köpa sin egen karta men efter som jag/vi ska sälja dem vidare så är det ju kul med ett sjyst pris.
 
Vi har ju i praktiken ett kartmonopol så bästa priset får du vid offertering direkt.
Ger du dig på kopiering så är du ute på hal is, rent juridiskt. Hade en gång en kollega som gjorde det misstaget med ett särtrycksblad som var slut och han behövde ett åttiotal inför en en övning.
Det blev extra dyrt för skattebetalarna. Onödigt och obra.

Kan du inte välja väg via kartavsnitt vid kontrollerna? Mallkarta vid målet och häpp plötsligt behövdes bara två kartor, kanske tre.

Go tur
 
Vi har ju i praktiken ett kartmonopol så bästa priset får du vid offertering direkt.
Ger du dig på kopiering så är du ute på hal is, rent juridiskt. Hade en gång en kollega som gjorde det misstaget med ett särtrycksblad som var slut och han behövde ett åttiotal inför en en övning.
Det blev extra dyrt för skattebetalarna. Onödigt och obra.

Kan du inte välja väg via kartavsnitt vid kontrollerna? Mallkarta vid målet och häpp plötsligt behövdes bara två kartor, kanske tre.

Go tur

Upplägget är mer att det kommer att behövas en karta per bil och det kommer antagligen att röra sig om 40 bilar...
 
Nu så är det löst, frågar man på tillräckligt stort antal så är iaf Kartbutike​n Norsteds väldigt humana i pris.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.