Terra Nova Laser Competition

Bara av nyfikenhet: är det frakten som blir dyr eller tillkommer det andra utgifter när man handlar från Storbritannien?
 
Jag köpte ett TN laser comp från upandunder i UK förra sommaren. Det gick förbluffande snabbt; de skickade tältet på fredag och på måndag förmiddag levererade de paketet direkt till dörren. Min erfarenhet är att det bästa transportalternativet från UK är Royal mails airsure-service. Billigt och mycket snabbt. Ingen idé att hålla på med ups och andra fraktfirmor därifrån.
 
Funderar på ett Laser. Jag tycker dock att dessa två kusiner verkar lite hafsigt gjorda om man tittar på kontruktionen. Ställer mig även frågan hur mycket vind de tål.
 
Funderar på ett Laser. Jag tycker dock att dessa två kusiner verkar lite hafsigt gjorda om man tittar på kontruktionen. Ställer mig även frågan hur mycket vind de tål.

Jag har haft ett Akto och har suttit i det i mycket hårda vindar. Har läst mycket både på engelska och amerikanska forum och enligt de som använt båda ska Laser Comp. vara ett mycket dugligt tält även i hård vind. Så jag känner mig lugn och köper ett.

// Jocke
 
Har också läst många engelska recensioner, och alla verkar hålla med om att tälten är mycket vindtåliga. Verkar vara riktigt bra tält, men jag skulle mest oroa mig för kondensationen i ett litet tält utan extra ventiler.
Endast frakt tillkommer. Dock man man alltid prata rabatter på priser om man beställer flera..

// Jocke
Okej, smart.
 
Jag har använt mitt under en vecka i Keb/Tarfala förra september och jag är övertygad om att tältet pallar rätt mycket vind. Ställer man det rätt så är vindfånget litet och trots att det friskade i rätt rejält emellanåt så upplevde jag det som stabilt. När det gäller kondensen så visst blir det lite kondens, så är det ju mer eller mindre med flera småtält, men jag har inte haft några stora problem även om jag sovit i tält med bättre ventilation.

Man får ta det lite för vad det är; ett av de lättaste tvåväggstälten på marknaden. Aktot må vara fint men viktmässigt så är det 500g tyngre vilket är ganska mycket och sen är det ju upp till var och en vad man prioriterar.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.