Tejpa sömmar?

Hallå - jag har ett litet problem.

Min gamla trotjänare till gtx-jacka har börjat släppa lite i tejpningen av sömmarna. Någon som har tips på hur jag ska göra?

Ska jag limma fast tejpen igen? Och isåfall men vilken slags lim?

Eller skall man tejpa över den gamla tejpen med ny tejp? Och isåfall vad för tejp ska man använda?

MVH / Calle
 
Reklamera

Hej

Jag tycker att du skall gå tillbaka där du köpte jackan och reklamera. Då kommer dom antingen att göra det kostnadsfritt eller du får betala för det men får det rätt gjort.
Det heter ju att det är garanti "to keep you dry"

Lycka till.
/Daniel (som väntar på få tillbaka sina Marmot byxor som är inne på lagning)
 
Ahh...

Tack för tipset - men nu är det så att det handlar om en gammal trotjänare!

Hade den varit ny så skulle jag självklart reklamerat - men nu är det mer av typen "livsuppehållande åtgärder"!

Någon annan som har tips om lagning av tejpade sömmar osv???

/Calle
 
Etfersom det ser ut som att du bor i stockholm tycker jag att du skall gå till Naturkompaniet på Hantverkargatan och prata dem Anci. Dvs Gore.Tex service. Hon kan hjälpa dig och laga sømarna. Hon har mycket att gøra men en tejping går ju ganska fort.
Lycka till
 
Vet du vad hon (Anci) tar för att fixa lättare reparationer på gtx-plagg?

Vad kostar det att få tex en reva i tyget lagad och lappad?

Pratar vi 100, 200, 300...???

MVH / Calle
 
Hej alla!
Jag råkade sätta lite isskruvar i mina då nya arcteryx-byxor för ca två år sen. Om jag inte missminner mig så tog Anci 200-300:- för att sy ihop och tejpa dem. Jag tror att det var 3-4 korta revor (1-3 cm). Sömmen hon har sytt ihop revorna med ser ut att vara en ca 3 mm bred zick-sacksöm med väldigt kort steglängd. Så vitt jag förstår så tar hon betalt per tid och inte per cm reva, :).

Jag är mycket nöjd med resultatet, på mina byxor går tråden så bra ihop med färgen på byxorna att man verkligen måste leta efter lagningen för att se den.

/Ann-Marie
 
Du kan prova att ringa henne.
08 6513501 hon är inte där alla dagar men hon talar om när på telefon svararen.
Annars kan du alltid ringa till hantis på tele 08 6513500
Lycka till
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.