Tarfala - Singistugorna - tältplats?

Ska vandra Nikkaloukta-Tarfala-Singi-Keb-Nikkaloukta vecka 34. Förhoppningsvis ska det bli tid för ett toppförsök också.
Funderar nu var lämplig tältplats kan finnas utmed sträckan Tarfala - Singis på norrsidan av Drakryggen. undrar nu om någon vänlig skäl kanske har koordinater till lämpligt ställe för övernattning i tält..... Det lär ju vara svårt att hitta en lämplig plats.
 
Jag har passerat där och såg då tält uppe vid svarta sjön ( i passet), antar att det är som vanligt vid såna, bekvämligheten begränsad. Har även för mig att det ska vara tältmöjligt längst inne i Koupervagge, finns säkert tråd om detta eller nån som vet exakt
 
Jag gick från Tarfala och ut till Kungsleden ett par år sedan.
Då fick jag upp tältet längs leden en bit söder om vindskyddet (kommer inte på vad det heter).
Det är en ganska jobbig promenad längs drakryggen och där tror jag det är bökigt att tälta, däremot har jag för mig att det var rätt trevligt väster om drakryggen.
Med den varianten får man ett vad innan man kommer ut till kungsleden. Det var inga större problem att vada ända nere vid "y:et" när jag gick där men jag har ingen aning om hur det ser ut nu.
 
Jag gick från Tarfala och ut till Kungsleden ett par år sedan.
Då fick jag upp tältet längs leden en bit söder om vindskyddet (kommer inte på vad det heter).
.

Jag antar att du syftar på vindskyddet vid Kungsleden invid Koupervagges mynning? Där har jag också tältat, finns några bra platser kring jokken intill vindskyddet (finns även ett dass vid vindskyddet vilket kan vara bra att veta).
 
Om du ska vandra just Tarfala till Singi så finns det lämpliga tältplatser när du har passerat Drakryggen. Då blir det betydligt mjukare terräng. Inne i dalen är det blockterräng. Det finns någon yta längst inne i dalen och uppe vid Svarta sjön, men det är kanske en liten kort dagsetapp.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
sarawak Tarfala - Guobirvaggi - Singistugorna Fjällvandring 2
nicko_ Gå Svartsjön/Gaskkajavri-Tarfala eller omvänt -- är det möjligt i början av september? Fjällvandring 11
filainu Sälka-Tarfala versus Tjäktja-Nallo Fjällvandring 13
Tompaa Alternativ rutt Kebnekaise-Nikkaluokta via Tarfala mot Cievrralahku Fjällvandring 4
Mellon Vandring Tarfala-Nikkaloukta Fjällvandring 3
Ooscar Abisko till Nikkaloukta via Siellavaggi, Mårma, Kaskasavagge och Tarfala Fjällvandring 14
stormfrog Keb runt Vistas -> Keb fjällstation via Tarfala: Över Duolbanjunecohkka eller Längs Drakryggen? Fjällvandring 10
553344 Tarfala till Vistas Fjällvandring 9
Struensee Nikkaloukta -vistasdalelen tillbaka via Tarfala Fjällvandring 3
nicko_ Abisko-Ballinvagge-Aliseatnu-Mårma-Vistas-Tarfala-Cevrraláhku-Nikkaluokta Fjällvandring 26
xoxoxo Tarfala - Kebne fjällstation bakvägen via "Drakryggen" - Hur ser sträckan ut? Fjällvandring 4
Fock_it Vistas Tarfala Keb Fjällvandring 5
Kraftverket Nikkaloukta-Vistas-Tarfala-Kebnekaise-Nikkaloukta Fjällvandring 10
Janost ”Ofarbar” JOJO leden över Kebnepakteglaciären till/ från Tarfala Fjällvandring 31
Jojosurf Snö läget mellan Nikk - Tarfala? Fjällvandring 2
IvanQ Singi - Kebnekaise Topp - Tarfala - Kebnekaise fjällstation Fjällvandring 5
Pakr888 Tarfala till kaskavagge (sommarbro) Fjällvandring 4
SugarGlider Kebnekaise summit staying at Tarfala and Singi huts Fjällvandring 9
Jojosurf Nikkaluokta - Tarfala: torsdag - söndag - tips? Fjällvandring 8
christian_hh Vistas - Kaskasvagge - Tarfala: Experience needed Fjällvandring 6
andreas.lindholm.5 Vandring Kebne-Tarfala-Nallo - Tjätka (Sälka)- Kebne Fjällvandring 6
Evelinaeng Frågor om turen: Abisko-Lapporten-Mårma-Vistas-Kaskavagge-Tarfala-Nikkaluokta Fjällvandring 6
yakman Tarfala Fjällvandring 0
Guck framkomlighet Unna, trepass och tarfala?. Fjällvandring 4
Karpaterna.se Tips på dagsturer längs sträckan Vakkotavare-Singi-Tarfala-Nikkaluokta Fjällvandring 4
monterey Galet snöläge i Tarfala Fjällvandring 0
elihe1 Tarfala Fjällvandring 9
haiwa svartasjön tarfala Fjällvandring 4
Gustav Cronhamn Turfundering i Tarfala Fjällvandring 0
camlun Tarfala-Nikkaloukta Fjällvandring 2
Gunnar81 Vandringsrapport Ballinvagge - Mårma - Unna Räita - Tarfala Fjällvandring 18
haiwa kaisepakte-mårma-tarfala-nikkaluokta Fjällvandring 0
Namn Led mellan Nikkaloukta - Tarfala Fjällvandring 4
vago tarfala-kaskavagge i 1:a v. i juli Fjällvandring 4
Vonsan Från Sälka mot Tarfala Fjällvandring 10
apk Tarfala - Vistas Fjällvandring 4
andersgd Tarfala - Vistas - Nallo - Kungsleden Fjällvandring 4
millimeter Kring Tarfala Fjällvandring 17
claesf Abisko - Mårma - Unna Räita -Tarfala: snö och vatten Fjällvandring 3
JohanCla Hur är sträckan mellan Tarfala och Sälka Fjällvandring 11
femma Tältplats mellan Nikkaluokta och Tarfala via Cievrrajavri? Fjällvandring 5
fjallpinglan TARFALA från vistas! Fjällvandring 5
millimeter Mobiltäckning längs Abisko-Mårma-Tarfala Fjällvandring 15
millimeter Tältplats i Tarfala Fjällvandring 7
millimeter Toppar längs Abisko-Mårma-Tarfala Fjällvandring 0
Vonsan Tarfala-Vistas Fjällvandring 3
Overland Tarfala mot Singis? Fjällvandring 3
Per P Snö och vattenlägen Tarfala- Vistas- Mårmastugan? Fjällvandring 0
charlie mike Tarfala-Kuopervagge-Drakryggen-Kebnekaise topp Fjällvandring 6
piaea Vandring Tarfala till Sälka Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.