Tankar om tröjmaterial

Sonen fick en Aclima wool fleece, 100% merino med flossad insida. Ska bli intressant att se hur den håller "flosset" över tid.
I övrigt hög villhöverfaktor på den.....

//P

Om inte syntetställ luktade så illa skulle jag välja dem alla gånger då de skickar iväg fukten från kroppen så jag är torr. Men detta gäller bara mina underställströjor från 80-talet. De som jag inköpt i nutid är glansiga, släta och kyler så förbaskat. Är inte nöjd med mina ulltröjor, då jag inte tycker att de värmer då de är blöta men Aclima nätvarianten är bättre. Ska tilläggas att jag använder underställ i mitt jobb.

Har en kompis som har en ylleunderställströja 200 från Woolpower och den började ganska snabbt att bli noppig vilket jag och hon tror att det beror på deras höga inblandning av syntet.
Någon som har erfarenhet av deras Woolpower full zip jacket om den också blir noppig?
Flera har redan hunnit svara men ja den blir noppig, och nej, det gör inget :) Den är inte så himla snygg faktiskt, men värmer gott och håller bra.

Trådstartare Liknande trådar Forum Inlägg Startad
Naturmullen Tälta ute på isen? Risker, tankar och frågor! Allmänt om friluftsliv 16

Liknande trådar

Logga in

Glömt namn/lösenord? Logga in med Facebook

Tips!