Tankar om Sportmanship??

Vad har ni för erfarenheter av Sportmanship??
Jag har tidigare läst och även pratat med folk ang Sportmanship och mest fått höra negativa saker.

Därför hade jag inte så stora förhoppningar när jag igår åkte ner till dom med min trasiga eTrex Legend (gummit hade lossnat och en knapp hade gått sönder) inköpt för ca 2 år sedan. Jag hade med mig en kopia på fakturan.
Servicekillen tar sig en titt på min GPS, kollar fakturan, säger -"Vänta". 30 sec senare ropar och frågar om jag har nåt "av värde" i GPS:en. Då mitt svar var nej så dröjer det ca 2 min till sen så kommer han tillbaka och räcker över en sprillans ny eTrex Legend till mig!!!!

Detta är vad jag kallar service. Just så här skall det vara.

Stort tack till Sportmanship!!

/CyberJunkie
 
Oxå snälla mot mej

Jag skickade in min eTrex sedan den slutat fungera på batteri. Via Hjertmans i V:ås, men utan kvitto eller garanti (köpt på en flygplats för flera år sedan). Det tog fyra veckor innan Hjertmans ringde och meddelade att jag fick hämta en ny GPS och betal bara fraktkostnaden. Helt Ok för mej!

//Patrik
 
Pris kontra service?

Själv har jag inte haft något med Sportmanship att göra, men det klagande jag har sett har huvudsakligen gällt prisnivån. Eller har jag missuppfattat det?

Större, ev. hutlösa, marginaler ger naturlitvis också större utrymme för att kunna erbjuda en generös och väl fungerande service, när så behövs.

Anders
 
Bra serviceorganisation!

Jag har också åkt dit med min trasiga GPS en gång, och det tog bara några minuter så var bytet klart.
Däremot mailade jag dem i samband med att City Select 5 kommit, men då fick jag inget svar av dem. Kanske en tillfällighet. Beställde uppgraderingen från GPS Warehouse i England, fick leverans på två dagar. Kanon!!!

Hälsningar Leif
 
Buggar i Garmin 128

Klagade för flera år sedan på buggar i min 128, fick till svar att det bara var jag som klagat, ingen åtgärd. När senaste versionen kom ut var buggarna kvar!
Lyssnar inte Sportmanship på kunderna och för klagomålen vidare??
Eller är Garmin så stor att de inte bryr sig om, om inte alla kunder blir nöjda eller produkterna blir felfria.
Har sett felet på en bärbar Garmin, tydligen samma program.
Buggar: Om jag döper en waypoint till WWW8 eller något annat med "breda bokstäver" (W M etc.) så skrivs 8an ut som en bakvänd 3a på motorvägen. Inget pixelfel på skärmen.
Ankomstlarmet fungerar bara i automat läge.
 
Kanske inte prioriterat

Det är inte allt som kommer till Garmins programmerares kännedom, som faktiskt fixas till. En del hamnar bara i svarta loggboken, så att nästa modell kan bli bättre.
Har jag förstått.

Anders
 
Min erfarenhet av SPMship är tyvärr av det sämre slaget. Köpte en map 76 och hade några frågor som inte gick att få svar på i manualen, men där var det patrull. Fick till svar att ringa support för 19:-/ min.Eller fråga min lokale handlare som enligt SPMship
skall kunna svara på alla frågor, vilket de naturligtvis inte kan när de aldrig får någon utbildning.
Säljer man en vara får man faen i mej ta sitt ansvar gentemot kund.
Aldrig mer en Garmin.
 
Om jag vore dig, så skulle jag inte låta Garmin bära hundhuvudet för att det blev lite galet med din GPS 76.

Garmin har enligt mig en MYCKET bra service-anda, och har gett mig både många och snabba svar på alla frågor och funderingar jag haft på med min Vista. Jag skriver helt enkelt ett mail till deras support och de har alltid svarat på ett par dagar

MVH Tony
 
Ynkligt

Har idag haft, eller försökt ha, en kontakt med Sportmanship. Har köpt en iQue å tjänstens vägnar. När det blev problem försökte jag komma i kontakt med SPM, men se de har inte ens en riktig telefon som man kan ringa till!
Det är en idiotisk telefonsvarare som vill dirigera den som ringer till att hamna hos närmsta återförsäljare, eller möjligen kan de behaga svara om man vill ha broschyrer!!
Slutligen blir man hänvisad till supporten, men eftersom det telefonnumret går i samma klass som de som brukar användas av fetrövade Lisa och liknande klibbiga institut, är det spärrat i vår växel!!!
När jag skickar ett mail och ber dem höra av sig per telefon ids de inte lyfta ett finger!!!!

Uselt och ynkligt är orden. Alla andra ord som jag kommer på lämpar sig inte här.

Nej, hädanefter kan jag inte säga något annat än att Garmin ska man INTE köpa i Sverige. Köp någon annanstans istället. Oftast billigare och skulle det bli något problem vänder man sig direkt till Garmin i Romsey, UK. Där har de kanonservice. Sportmanship bör uppenbarligen hålla sig till att handla med kläder.

Anders
 
Sportmanship..

Tänkte köpa sjökort, Bluechart av återförsäljare. Ville se på dem i en Maps76 på mässan. Näe det gick ej, du får vända dig till en återförsäljare svarade dom. väl hos återförsäljaren så visar det sig att han ej kan ladda in en karta såvida han ej betalar fullt pris för karten.

Nåväl jag fick se kartan på annat håll i den navigatorn och jag förstår att Sportmanship inte vill visa den produkten för det var itne mkt att skryta med.
 
De lever

Sportmanship har hört av sig! Den ende (!) person som sysslar med stöd åt alla Garminkunder, hade varit på en mässa i några dagar. Alltså ingen som läst några mail under tiden.

Anders
 
När jag jobbade i friluftsbranchen så var hade de ett ganska skamfilat rykte, både bland butiker och konsumenter. Det berodde mest på att någon (ägaren?) skrämde bort folk med sin bryska ton i telefonen. Denna någon har förmodlingen och förhoppningsvis inget med "ansiktet" utåt att göra nuförtiden. Det är ju inte så bra för affärerna att skälla och gorma till folk som ringer och frågar om produkterna...

Mvh Tomas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.