Talande kartprogram

Hejsan!!

Är det någon som kan tipa mig om ett kartprogram till PC som talar om när det t.ex är dags att svänga och inte bara visar en pil vär jag befinner mig?
 
Är ny på detta område men måste man inte ha en Pocket PC eller liknande för att änvända TomTom. Går det bra med bara en GPS och en PC?
 
tigerfisk; sa:
Hejsan!!

Är det någon som kan tipa mig om ett kartprogram till PC som talar om när det t.ex är dags att svänga och inte bara visar en pil vär jag befinner mig?

Destinator bla. har för både PC o PDA (olika program)

/Runar
 
Trodde Tomtom men det var visst fel. Den här vet jag funkar med tal på laptop och PPC. plus att dom har TMC inlagt (plockas upp med en FM rds mottagare som ingår). http://www.alturion.com

From Tuesday January 13, 2004 till Sunday Januari 25, 2004 Alturion will demonstrate its award winning Alturion™ GPS solution for Pocket PC, laptop and tablet PC at the Autosalon 2004 in Brussels.

Såg den där. Är som Tomtom fast med TMC.´
Sverige har samma typ av TMC men är inte med ännu i programmet.
 
Kör du utrikes är det väl en fördel om gränsövergångar kan ske utan att man behöver meka med kartbyten. Som bekant kör man bara rakt igenom de flesta gränssstationer söder om Trelleborg numera.
 
Destinator 3 klarar detta

Nya Destiantor 3 klarar detta med röst (både svensk och andra språk). Har själv bara använt den på iPAQ med mycket bra resultat. I tidigare versioner kunde man inte fritt välja geografiskt område men numera kan man markera större eller mindre område själv innan man för över kartan till iPAQ.

Jag är litet konservativ när det gäller nyheter som 3D-visning mm men möjligheten man kan fortfarande välja de gamla 2D-visningarna.

MVH/Christer
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.