Tält???

Ska inom ett par år cykla europa runt och måste börja investera i prylar. Hoppas jag får med åtminstone två personer till, så ett tremanna ska gå bra.

Vilket tält ska jag ha???
Kupol eller Tunnel.

Har du ett tält som har funkat i alla väder ( ej snö ) problemfritt så dela med dig.

Tack.
Dan Hansen
 
Tunnel

Hallo

Jag använder ett tunnel med förlängd absid. Detta för att kunna stoppa in cyklarna när man är i sådana trakter. Det blir också extra takhöjd inne. Lite mer vikt-mycket mer komfort!

Lycka till
 
Fjällräven Akka

Hej! Jag har själv ett Akka-tält (3-man) från Fjällräven som funkar aldeles utmärkt. Jag och min sambo har varit ute och cyklat längs Hallandsleden och använde då tältet i stället för vindskydd. Tältet är ett tunneltält med förlängd absid, vilket är väldigt praktiskt för förvaring av ryggsäckar osv. Det är också skönt att kunna sitta i absiden och laga mat då det regnar. En annan tältmakare som gör väldigt bra tält är Hilleberg. Utbudet här är stort och det finns tält för alla smaker.

Lycka till med cyklandet.

Patrik
 
Tält i alla klasser

Jag tycker du skall kolla in addnature.com, jag har själv köpt en hel del friluftsutrustning där och jag måste säga att grejerna de har är det både bra kvalitet på och bra priser.
Det finns tält i alla möjliga former där.
Lycka till!
 
Vaude

De gör ett tält som är speciellt för cykelresor och har plats för cykeln. Och vi vet alla att deras qvalitet är utmärkt.
 
Hilleberg

Inget ont om Fjällräven eller andra märken. Men när du ändå skall köpa ett litet dyrar tält så skulle jag välja Keron GT som har längre absider som du kan stoppa in cykeln i. Tältet kan du använda över hela världen, i alla klimat och du kan känna dig fullt tilförlit för kvalitén.

Tyvärr fjällräven så ligger ni inte i topp. Och är det någon som blir irreterad så har jag haft fjällräventält som har gått sönder. Men idag äger jag två hilleberg och är hur nöjd som helst.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.