Ta sig till Narvik med Tågkompaniet!?

Hej

Tänkte åka till Narvik och dyka.
Såg att företaget "Tågkompaniet" har billiga tåg resor dit.
Någon som åkte med dom?
I så fall funkade det bra?
Vad kostade det? (Gick inte att få fram någon pris uppgift till Norge på deras hemsida)

Hälsningar
Martina & Fredrik
 
Priser m.m...

- Tågkompaniet är smidiga
- Tågkompaniet är bättre än SJ någonsin var när det gäller att hålla tiden
- Tågkompaniet är servicevänliga
- Tågkompaniet har enhetspris

:)
 
Instämmer!

Tågkompaniet är ett enormt lyft för norrlandstrafiken. Otroligt serviceinriktade!

Exempel:
Den som åkt tåg till/från norrland några gånger genom åren vet att förseningar inte är ovanliga. Det beror vanligen på att det är en lång sträcka och att ju längre sträcka desto större risk att något störande uppstår längs vägen.
SJ hanterade dylika förseningar med en axelryckning och meddelade torrt i högtalarna att tåget var försenat. Eventuella ombokningar av anslutande tåg fick man fixa själv på den station där man klev av.

När vi åkte från Boden till Göteborg i somras och tåget försenades skötte Tågkompaniet däremot förseningen exemplariskt:
- De informerade regelbundet om vad som hänt och hur det utvecklade sig.
- Efter en stund meddelade de alla passagerare att de bjöd på smörgås och kaffe i bistron
- Efter ytterligare en stund stannade de på en liten station och lastade på massor med cateringkäk och ropade sedan ut att alla passagerare bjöds på varm mat i bistron
- De sökte upp samtliga passagerare som hade anslutande tåg från Göteborg och fixade ombokningar på ett litet kick.

När vi kom fram till Göteborg hördes en hel del snack om förseningen bland passagerarna. Jag hörde dock ingen som lät irriterad utan tvärtom kommenterades hur otroligt mycket bättre än SJ de hade tagit hand om passagerarna. Jag och mina reskompisar delade den inställningen till fullo. Heja Tågkompaniet!

Ring deras biljettbokning och snacka med dem. Numret finns på deras hemsida. Mycket konkurrenskraftiga priser.

*Återstår att se hur Connex lever upp till passagernas förväntningar när de tar över norrlandstrafiken nästa år*
 
Extrakostnad

Instämmer i att Tågkompaniet är bra.

De lägger på lite på biljettpriset när man åker till Narvik, för sträckan i Norge. Det handlade om 50-lappen för liggplats-komfort sist jag reste.

(och då var det dykare med utrustning med på tåget :))

Visste ni att man kan se ett rostigt vrak av en tysk jagare sticka upp ur fjorden från tåget ?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.