• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Sydamerika, 3 veckor November - kite, klättring, rundresa?

Hej på dig!

Jo, funderar på att spara mina semesterveckor tills mörkret har lagt sig över landet och då dra iväg till varmare och soligare breddgrader, fira november i sydamerika med allt vad det innebär.

har inte kommit längre än till drömstadiet men börjar inse att jag måste ta mig tid och börja planera lite om det ska bli av. Bör kanske boka biljetter snart oxå. men det här är tanken:
3-4 veckor, varav en vecka, eller kanske lite mer, vid havet med kitesurfing.
några dagars klättring om det finns bra ställen för det.
däremellan kringresande till sköna platser - jag är helt öppen för förslag.
funderar på brasilien och kanske något land däromkring. men exakt var, det vet jag inte. TAR GÄRNA EMOT TIPS!!! OBS!

angående min kitesurfing - jag är i stort sett helt grön. gick en kurs i somras och sen en dags snowkiteing i vintras. thats it. men jag är biten och vill lära mig mer. har ingen utrustning och tänker inte skaffa någon i år (lägger pengarna på resan istället) dessutom är det ingenting man släpar med sig på en sån resa så det blir till att hyra - kanske ta några kurstimmar för att friska upp kunskaperna.

klättringen är det annorlunda med. jag klättrar regelbundet och ligger på nivå 6c. men för att jag ska tycka att det är intressant med klättring på den här resan så vill jag komma till ett bra område. men jag misstänker att det finns gott om såna.

i övrigt... ja, beror på vad det finns att se, uppleva, hur man tar sig, hur mkt det kostar osv. vi kanske kan spåna ihop?

hör av dig om intresse finns att följa med hela eller delar av resan. :)
 
svårare än jag trodde det här med att hitta resekompisar...

Har bestämt mig för att flytta fram resan lite till december och/eller januari och lagt till en vecka på reslängden...

om det låter intressantere så hör gärna av dig till guyver_g@live.com
 
Hej! Sitter med ungefär samma planer som du och letar också efter ressällskap och lite idéer på vart man kan åka. Jag har tänkt vågsurfing i Brasilien och sen något mer land, ev. Purto Rico, men jag är öppen för förslag. Har tänkt åka någongång kring jul och vara borta i 3-5 veckor, lite beroende på jobb. Hör av dig om du är intresserad, magnus_skogar@hotmail.com
/Magnus
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.