Sveriges toppar.....

Hej !

Jag går och leker med tanken om att vandra/klättra upp på Sveriges alla toppar över 2000 meter, är dom 11 eller 12, svåra eller lätta att nå ?

Jag är helt grön vad gäller klättring !

J
 
Man brukar oftat räkna 12 toppar. Har varit uppe på 9 av dessa 12 toppar och enligt mig är alla lätta ur ren klättringsynpunkt. Egentligen är det bara Kaskasapakte som kräver klätterkunskap. Alla andra toppar kan nås via vandring-, glaciärleder.

Ska du ta hela Sarektjåkkåtraversen i ett svep krävs dock lite klättererfarenhet.
 
Fungerar inte min sida??

Keras2006; sa:
Sidan funkar inte för mig! :(

Skulle va kul att ta sig upp på alla Sveriges toppar över 2000m. :cool:
Dom flesta ligger väl i Sarek?!
//Gustav\\

Synd om inte alla kan läsa mina sidor. Jag får upp den direkt, men du ser ingenting, eller?

Backupen var ju inte direkt någon höjdare...
 
Re: Fungerar inte min sida??

Pask; sa:
Keras2006; sa:
Sidan funkar inte för mig! :(

Skulle va kul att ta sig upp på alla Sveriges toppar över 2000m. :cool:
Dom flesta ligger väl i Sarek?!
//Gustav\\

Synd om inte alla kan läsa mina sidor. Jag får upp den direkt, men du ser ingenting, eller?

Backupen var ju inte direkt någon höjdare...

Nu funkar den bra! :) Sitter vid en annan dator nu, om det har någon betydelse......!

Namnen på Sareks toppar gör mig tokig, finns ju flera namn på dem. Trodde först du missat några toppar! :cool:

//Gustav\\
[Ändrat av Keras2006 2006-12-14 kl 16:45]
 
Men Peter! vilken besvikelse, jag hade ju förväntat mig en nogrann redogörelse för kaukasus och Elbrus? Hur är det med uppdateringen egentligen? ;-)

Grattis till Elbrus och hälsa syrran att jag kommer att avkräva henne en detaljerad rapport framöver!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.