Svenska fjällkedjan jan-april

Kan börja m att nämna att jag jobbar heltid på Clas Ohlsson´s centrallager i Insjön. Denna vision kan bara bli verklighet om jag skulle få möjlighet till en längre tids ledighet. Men vill för den skull höra om det finns ett intresse för denna typ av utmaningar/äventyr.
Om detta projekt inte skulle gå att genomföra denna vinter, så skall jag göra ett nytt försök till nästa vinter. Det är en tur som lockat mig länge och jag vet att jag har kapaciteten att genomföra en tur av detta slag.
Turen skulle äga rum någon gång under perioden jag nämnt i rubriken.


Har länge haft funderingar kring en riktig skidtur. Skidra genom hela den svenska fjällvärlden fr. Trekriksröset till ex. Sälen. Inte som något rekordförsök utan mer som ett rejält äventyr, utan någon prestationsfaktor av mått. Har inte mkt. till utrustning nu, men är övertygad om att utrustningbiten faller på plats om planer börjar skridas. har i 1:hand tänkt mig att detta skulle bli en tur utan inblandning av sponsorer, men sponsorer är hur som helst en möjlighet.

Övernattning i tält och ev. vid möjlighet i någon stuga efter resvägen. Har räknat på att avverka runt 3 mil/dagsetapp. Har ingen erfarenhet av liknande turer (det närmaste är en cykeltur jag gjorde försommaren 2002 Gällivare-Tällberg ca 110 mil, vilket dock ej är någon bra motsvarighet ).

Slutligen: Alla som har erfarenhet av likn. turer och el. ett enormt intresse av en sådan här tur får mer än gärna plita ner några rader. Som sagt är detta projekt ej genomförbart denna vinter, så gör vi ett försök till nästa vinter.

//David
 
Tjena,

Jag har ingen erfarenhet av längre äventyr som du är inne på, men det låter enormt lockande. Att uppleva fjällen och vintern under alla dess skepnader är lite av en dröm. Följer bla med stort intresse Mikael Strandberg och Johan Ivarsson i deras sibirien expedition. Kolla in http://www.siberia.nu

Lycka till!
 
Du Däjvan. Du borde väl ligga och pusta ut efter att ha nästan drunknat när du skulle korsa insjön?

Ta en bira på stranden istället, och njut av solen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Elvah Svenska och norska fjäll på samma onlinekarta? Navigering 10
aksello Svenska landskap, GIS-fil eller onlinekarta Navigering 5
niking Äntligen en bil-GPS med svenska koordinatsystem! Navigering 0
bjorn_zatterstrom.com GPS mobil i svenska fjällen Navigering 6
soltek Landkartor till iPhone Navigering 62
daco15 Svenska i Astro us Navigering 1
fowwe Koordinater till svenska toppar? Navigering 2
wisslan Svenska i USA astron!! Navigering 0
Lars10 Garmin etrex vista HCx - firmware v 2.50 på svenska Navigering 6
fiber garmin ique 3600 på svenska ! Navigering 1
flygis Svenska på US Garmin - Garminpatch Navigering 7
Joakim Ambrosson Amerikansk GPS, svenska kartor? Navigering 10
numma Manual på svenska Navigering 6
Alfaalfa Garmin på svenska Navigering 12
lagerstrom Överföra svenska tecken till Garmin GPSMAP 60Cx Navigering 3
KenthsAngels Bluechart på Svenska? "G2"? Navigering 1
mfn Hur översätts waypoint och POI till svenska? Navigering 34
cyba projektion och datum för svenska BSB sjökort Navigering 7
niking Databas för 34 000 svenska våtmarker finns på ... Navigering 8
gunman69 Points-of-interests för svenska punkter Navigering 4
RedBreather Svenska Manual till 60C(S) Navigering 2
Instr Manual på svenska till Etrex Navigering 1
clindh Svenska geocaches på Utsidans karta Navigering 9
olhe OziExplorer på svenska snart? Navigering 0
henan 100.000 Svenska waypoints! Navigering 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...