SUP med Go Pro

Efter att ha samlat ihop disk efter en sisådär 30 personer är det rätt gött med en diskmaskin. Då kan man göra annat under den timmen.

Jag valde att testa Go Pro kameran för första gången medan porslinet blev rent. Det blev närmsta spot, Habo Ljung i Lomma, bara 5 min med bil. Mycket paddling och lite surf blev det fast vågorna var i stort sett i minsta laget:) Det är det fina med denna sporten, att man kan ha roligt i alla förhållanden. Hade problem med vattendroppar på linsen på min Go Pro men det hoppas jag lösa med någon form av "Anti regn mirakelmedel" innan nästa tur.

Kolla in den korta filmen. Det är bara fantasin som sätter gränsen med kameravinklar. Kommer bli en grym SUP säsong.

SUP med Go Pro

/Daniel
 
Ser riktigt nice ut! Har inte provat - än vill säga. Själv är jag mest sugen på det som träningsform, borde ju vara en aktivitet som ger en hel del s.k. "core" träning eftersom man både jobbar med balans samtidigt som en stor del av kroppen aktiveras.
 
Ser riktigt nice ut! Har inte provat - än vill säga. Själv är jag mest sugen på det som träningsform, borde ju vara en aktivitet som ger en hel del s.k. "core" träning eftersom man både jobbar med balans samtidigt som en stor del av kroppen aktiveras.

Hej.

Det är en perfekt sport för core träning. Det finns bra brädor som är byggda för att glida bättre än de för vågor, så kallade racebrädor. En rolig tävlingsform också.

Kolla denna om du inte redan läst och hör av dig om du vill testa på.

http://www.utsidan.se/cldoc/paddla-sup.htm

Mvh

Daniel
 
Det ser ut som du har paddeln "bakfram" den böjda delen av paddeln skall peka föröver för att nå så långt fram som möjligt.

http://www.youtube.com/watch?v=5-7rDavdJGs&feature=related

Hans Friedel

Hej Hans!

Den böjda delen är framåt, jag har loggan på min paddel på den sidan. Så det är som det skall vara... precis som på videon du länkade till!

Go Pro kameran ger en vinkel på 170 grader, det är nog den vidvinkeln som kan lura ögat. Om du tittar på stillbilden ser du på landskapet i bakgrunden hur mycket vinkel det är, nästan lite "fisheye" känsla.

Mvh

Daniel
 

Bilagor

  • GOPR0054.jpg
    GOPR0054.jpg
    58.6 KB · Visningar: 335

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.