STULNA: Bianchi EV4 RC, Ridley Excalibur, Scott Contessa

Stulna i Göteborg vid inbrott:

d3172211436549e407093c8b3a31d5a1_large.jpg


Bianchi EV4 Reparto Corse, 56cm, ramnummer 221B0583 med Dura Ace system 20vxl och 105 vevparti. Dura Ace hjul. Svart lina.


Ridley Excalibur, Capa Chours/Veloce, 20vxl röd linda, 49cm. Mavic Ksyrium Elite

Scott Contessa, L, 27vxl, XT/Deore. Bontranger hjul.

Vid påträffande: ring polis, 112 / 11414, maila/ring mig gärna. Det finns en polisanmälan på ärendet. Hittelön
 
Detta inlägg är om Bianchin.

Vet inte vad jag ska säga, fortfarande mållös!

TACK girlie_360! Som jag sade på telefon, jag har fått ett förlorat barn åter.
Till nuvarande säljarens försvar så kan jag konstatera, han visste inte vad han hade för cykel framför sig, så vi gjorde det (enligt mig) närmaste till enda rätta, han fick pengarna åter han själv lagt ut för den och jag fick min cykel åter.

Den är nu åter hos mig, snacka om en solskenshistoria!
 
Detta inlägg är om Bianchin.

Vet inte vad jag ska säga, fortfarande mållös!

TACK girlie_360! Som jag sade på telefon, jag har fått ett förlorat barn åter.
Till nuvarande säljarens försvar så kan jag konstatera, han visste inte vad han hade för cykel framför sig, så vi gjorde det (enligt mig) närmaste till enda rätta, han fick pengarna åter han själv lagt ut för den och jag fick min cykel åter.

Den är nu åter hos mig, snacka om en solskenshistoria!

Fick du tillbaka den nu så här många år senare menar du? Coolt.
 
Knepigt med vad som är rätt i såna här fall. Det kan ju finnas en möjlighet för polisen att haffa skyldiga. Finns preskriptionstid för stöldgods?



Thure
 
Senast ändrad:
Knepigt med vad som är rätt i såna här fall. Det kan ju finnas en möjlighet för polisen att haffa skyldiga. Finns preskriptionstid för stöldgods?



Thure

Jag tolkar preskriptionstiden som 10 år (om affären inte var suspekt från början) enligt texten om Hävd här:

Notera att godtro-lagarna i Sverige ändrades 2003.

/Patrik
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MarcusHelsingborg Bianchi eller ? Landsvägscykling 1
patsetand Köpa ny Bianchi racer Landsvägscykling 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.