Store mosse Nationalpark

Tillbringade Kristi Himmelfärdshelgen där då jag läst en del trådar om det på utsidan.. Blev mycket positivt överraskad. Grymt fin natur med vildmarkskänsla (norrlandskänsla) mötte inte en kotte på 2 dagar. Jag gick runt lite i den södra delen (vid Lövö, Blådöpet, bort mot Kvarnaberget).

Hur ser det ut uppe vid Kävsjön, värt ett besök också kanske? Nu tältade jag strax söder om nationalparken i skogen, finns det lämpliga tältplatser även i norra delen i relativ närhet till lederna?

Lite bilder (fungerar även om man inte har fb):
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151124509279554.539893.666999553&type=1&l=436384c7fb
 
Fina Bilder och jag håller med dig om att mossen verkar ha mycket att erbjuda.

Har själv bara gått en kort tur när sonen var riktigt liten och inte orkade så långt och så har jag kollat in örnarna på vintern också.

Vet att en arbetskamrat brukade åka dit varje vår för att vandra och lyssna efter dvärgbeckasinspel.

Bra tältplatser vet jag tyvärr inget om men jag tror att det finns ett par stugor med rum vid mossen som går att hyra. Kanske kan man tälta vid dessa stugor om man frågar? För annars är det nog utanför nationalparken som gäller?

/Anna
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.