STF toppmärken?

Tidigare har man kunnat köpa märken från STF efter att ha bestigit vissa toppar. Det fanns märken för 3, 6 och 10 toppar. Är det någon som vet ifall STF fortfarande säljer dessa märken? Jag hittar ingen information på deras hemsida.
 
Det verkar som det är borta. Hade kvar en gammal länk till den sidan där dom hade infon förut men den omdirigeras till info om jämtlandsfjällen nu.

http://www.svenskaturistforeningen.se/sv/tipserbjudanden/fjallen/Bland-toppar-och-glaciarer/

Dock kan man ju checka in på dessa toppar i deras nya app STF i fjällen. Men lite trist är det där att man inte kan tillgodo räkna sig tidigare bestigningar. Man kan nog inte heller köpa märkerna

Jag har för övrigt 9 av dessa toppar bara en kvar.
 
Samma här. Hittar inte sidan längre. Sonen fick ett kort där han skulle samla toppkoder från gästböckerna på vissa toppar. Nu tog han sin fjärde topp men märkena verkar inte finnas mer. Första året när han var uppe på Storvätteshogna och Jakobshöjden hittade vi inga böcker men tog "fotobevis" på honom. På Getryggen i år fanns bok och kod kvar. Nu verkar STF satsa på ngn slags app istället...
 
Så här står det på STFs hsa numera

Ny app 29/06 - 16
Bestig toppar och bli kung i sociala medier. Från och med i idag, den 29 juni 2016 går det att samla Svenska Turistföreningens (STF) klassiska topp- och stugmärken digitalt via nya appen STF I FJÄLLEN. En app som även innehåller bra fjällinformation och tanken är att den ska få fler att upptäcka fjällen i väglöst land. Även de som är lite ovana. I förra veckan öppnade STF upp alla sina fjällstugor och fjällstationer för sommarsäsongen och stänger först i september.

go tur
 
Jag mailade STF och fick följande svar:

"Tack för ditt mail!

"Vi har inte längre kvar att man kan bestiga toppar, och köpa toppmärken. Har du däremot samlat ihop sedan tidigare toppar, så går det bra att köpa märken hos oss på Kundservice.

"Skicka i så fall in ditt toppkort, så skickar jag dig ditt märke."

Jag besteg Santafjället den 9 augusti och då fanns topplådan med gästboken kvar. Gästboken hade toppkoden kvar. Det verkar alltså inte helt försent. Jag försökte registrera min bestigning i STFs app men det gick inte, trots att jag stod vid toppröset. Vissa saker funkar bäst analogt.
 
Jag har varit i många stugor i Jämtland i sommar och tror samtliga har haft kvar info om toppar och toppmärkena daga att ta bort dom då kan man tycka. Deras app har inte funkat för mig heller när jag provat
 
Det fungerar för mig ...

Jag har varit i många stugor i Jämtland i sommar och tror samtliga har haft kvar info om toppar och toppmärkena daga att ta bort dom då kan man tycka. Deras app har inte funkat för mig heller när jag provat

Det fungerade för mig, men inte på första försöket (dålig mottagning). Och jag har samlat mina toppkoder manuellt och har alldeles nyss betalt avgiften för våra toppmärken - det fungerar alltså också fortfarande.

Om man får vara lite nostalgisk: jag saknar "stämpelboken" där man kunde samla stämplar från vandrarhem och fjällstationer över hela världen. Jag hade en imponerande stämpel-samling en gång i tiden, och många var verkligen rena konstverk.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nyman Toppmärken från StF- vilka toppar? Fjällvandring 2
Smarrigchokladboll STF faciliteter off-season? Abisko - Nikkaluokta Fjällvandring 6
Stigvägensstig Tältplats runt Kebnekaise STF Fjällvandring 5
jesperholmstedt Kebnekaises östra led med STF guide - kan regn göra att turen inhiberas? Fjällvandring 1
dibblah STF Tältavgift Fjällvandring 58
coffee_hiker kungsleden STF cabins and Covid restrictions Fjällvandring 9
dibblah STF Fjällstugecollage Fjällvandring 22
STF slutar köra båt i Ritsem efter 2019 Fjällvandring 36
dibblah STF har (delvis) förstört Sylarna Fjällvandring 428
89377 STF Kebnekaise & bokning Fjällvandring 9
Göran_ Hur tabu är det att använda STF stugornas "nödrum" off-season? Fjällvandring 44
nicko_ Gasol i STF-stugor med butik Fjällvandring 3
luffsarbjörn STF-butiken vid Gällivare tågstation? Fjällvandring 4
Vonsan Betalning i STF stugor Fjällvandring 44
tomhylsan Vandra i Norge, medlem i STF? Fjällvandring 10
Sixsens STF fjälluffarkort? Fjällvandring 2
Christian1 STF gruppvandringar..vilken av dessa? Fjällvandring 10
Christian1 Singelvandring i Grövelsjön med STF? Fjällvandring 11
cez STF Abisko ledarledda vandringar Fjällvandring 3
avslut1008 STF och Kvikkjokk Fjällvandring 27
småen Hvorfor är STF så dyrt Fjällvandring 48
Martin Gidlund STF Färdledarutbildning Fjällvandring 1
bennyborgh STF - har föreningen spelat ut sin roll i fjällen? Fjällvandring 15
Nyman Topmärken, kass sevice från stf Fjällvandring 0
Nyman Toppmärke från stf ngn som vet närmare om det? Fjällvandring 1
skogsvakt Toppkort och Toppmärken Fjällvandring 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.